Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa allt till KFM med sambo

Jag har bestämt mig för att kämpa på, vill ju göra rätt för mig och inte hamna hos kfm.
Jag vill inte att min sambo ska drabbas av mitt förflutna.
Tack för alla svar jag fått!
Hur ska du lösa det ?

Hur ska du lösa det ?
Fortsätta jobba extra, sätta mig och ringa runt inkassobolagen och mina lånegivare, sambon är beredd på att ta ett större ansvar.
Det kommer bli tufft, men om jag lyckas beta av inkasso lite snabbare eller sänka månadsbetalningarna så går det.

Just nu betalar jag:
6000kr ghotia
4444kr partner inkasso (4 månader kvar)
1600kr partner inkasso.

Men det är svårt att förhandla med inkassobolagen.

Fortsätta jobba extra, sätta mig och ringa runt inkassobolagen och mina lånegivare, sambon är beredd på att ta ett större ansvar.
Det kommer bli tufft, men om jag lyckas beta av inkasso lite snabbare eller sänka månadsbetalningarna så går det.
Bra beslut, jag hejar på dig. -;)

Ja, mina räntor ökade mina lån med 300000 kr mellan jag släppte mina lån till inledande, 7 månader.
14000 kr I utmätning per månad x7 = 98000 kr så jag hade absolut gått minus
Jaa jag var lite svett där ett tag när skulden bara växte varje månad fastän de fick ca 15000:- i månaden av utmätningen…

Jaa jag var lite svett där ett tag när skulden bara växte varje månad fastän de fick ca 15000:- i månaden av utmätningen…
Förstår det. Hoppas att det kommer en ny reform snart där räntorna stoppas under löneutmätning så att bara kapitalskulden betalas på. Finns ingen vinnare i nuvarande system.

Jag har bestämt mig för att kämpa på, vill ju göra rätt för mig och inte hamna hos kfm.
Jag vill inte att min sambo ska drabbas av mitt förflutna.
Tack för alla svar jag fått!
Förstår ditt beslut, det var samma beslut som jag tog för att undvika att sambon hamnar i kläm.
Nu när du bestämt dig så ta det härifrån och lägg upp en plan.

Just nu betalar jag:
6000kr ghotia
4444kr partner inkasso (4 månader kvar)
1600kr partner inkasso.

Men det är svårt att förhandla med inkassobolagen.
Hur stor skuld har du hos Gothia? Har du försökt få de att sänka beloppet? Går de med på att sänka till 4000 kr så är det vinst för dig.

Har du två olika avbetalningsplaner med partner inkasso?

Både Partner och Gothia har hjälpt mig att sänka månadsbelopp så de tär inte omöjligt även om det verkar som att de blivit hårdare.

Sist men inte minst, jag var precis som du är nu, ett nervvrak pga hela situationen för typ 4-6 år sedan.
Men när du börjar känna att det är du som drar i trådarna och ner du ser att skulderna minskar så kommer du må bättre.
Det är hårt arbete men ta en dag i taget.
Först och främst se till att du inte riskerar återfall i spel. Ta hjälp för det.
Sen skriver du ner alla dina skulder, belopp samt hur mkt du betalar i månaden.
Sen ringer du runt till alla precis som du är inne på och ber på dina bara knä att de hjälper dig att få ner månadsbeloppet. När du förhandlar med inkasso t ex framhäv att du vill göra rätt för dig och betala tillbaka till sista öre men att du just nu är väldigt pressad ekonomiskt och får inte ihop det. och be om en tillfällig avbetalningsplan på lägre belopp. Du kan säga Om ni bara kan ge mig 6 månader med lägre belopp... (när jag fått det så har de aldrig höjt tillbaks till ursprungliga beloppet sen).
Det finns väldigt mkt samlad kunskap här och personer som har varit i din sits så fortsätt ställa frågor och skriva av dig här i din tråd så kommer du få hjälp av fler.

Sen är det här med ditt mående, blir du utbränt så är vägen tillbaka lång, du MÅSTE hitta ngt som ger dig lugn och ro och kraft och styrka. För mig har det varit att vara närvarande i stunden med yngsta dottern, ta en kopp kaffe, lyssna på podd (finns flera poddar om ekonomi) eller läsa en tidning. Ta dig små stunder när det går.
När du börja göra framsteg så kommer det att motivera dig ännu mer.

Det är aldrig för sent att ge upp. Så det står inte skrivet i sten att du måste kämpa. Men nu när du bestämt dig för att försöka så kör.

Sammanfattar här lite kort det som har hjälpt mig:
1. Extrajobb
2. Sluta låna för att betala andra lån (såvida man inte kan få ett samlingslån).
3. Ringa och förhandla med inkasso, man blir vassare och djärvare med tiden på att förhandla. Antar att det är desperationen som talar ;)
4. Gå igenom alla lån och hur du ligger till minst en gång per månad.
5. Ring alla långivare och be om att förlänga återbetalningstiden.
6. Börja med snöbollsmetoden!

Jag jämkar inte men om du börjar jämka så får du loss nån tusenlapp till men var fösiktig så du inte får massa kvarskatt som du inte har råd att betala.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp