Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

"Släppa allt", "lönemätning", "skuldsanering" osv

Jag hörde av budget och skuldrådgivare att risken med att direkt söka skuldsanering utan att ha släppt skulderna till kfm är att man får avslag pga att att de kan tycka att man har pengar då man fortsätter betala .

Jag hörde av budget och skuldrådgivare att risken med att direkt söka skuldsanering utan att ha släppt skulderna till kfm är att man får avslag pga att att de kan tycka att man har pengar då man fortsätter betala .
Hälften av budget rådgivarna verkar inte veta mkt dock

Varför tycker du det?
Jag själv är i ett desperat läge och måste välja att tro på de som är kunniga
Om du kan betala eller ej framkommer vare sig du släpper eller fortsätter betala. Det är det som utreds om du är insolvent el inte.

Varför tycker du det?
Jag själv är i ett desperat läge och måste välja att tro på de som är kunniga
Vad jag hört om vad dem sagt och gett för råd så känns det som många är väldigt okunniga!
Men betyder ju inte att det inte finns dem som är väldigt bra med!

Eftersom det spretar en hel del i vilka som får och inte får skuldsannering, så kan ju skuldrådgivarna få olika åsikter om olika situationer.

Det är alltid så med en helhetsbedömning som görs av en människa eller en annan att det finns utrymme för lite olika resultat.

Sen väger ju olika saker olika tungt.

Jag vet en person som inte tagit nya lån på flertalet år och inte spelat heller på flera år och får hjälp med sitt missbruk, som fått avslag för att det gått för kort tid, samtidigt vet jag folk som spelat och tagit krediter för mindre än ett år sedan vid ansöka som blivit beviljade.

Man kan ALDRIG vara säker på hur det kommer gå.

Men grunderna är var ärlig och se till att du uppfyller grundkraven innan ansökan görs.

Allt för många verkar söka helt i onödan för de "chansar och inte har nått att förlora på det".

Vilket ger effekten att köerna blir onödigt långa vilket gör att folk mår dåligt i onödan, i väntan på besked.

Släpper du dina skulder idag och söker skuldsanering idag så kan du inte få låneutmätning före du fått besked om skuldsanering.

Tar 4 månader innan skulderna ens når kronofogden. Efter det säkert ett halvår innan utmätning kan påbörjas. Du hinner få nej på första ansökan och nej på andra ansökan innan utmätning startar.

Med dagens väntetider så har du 2 chanser till skuldsanering på dig innan utmätning startar. Vill du vara säker på det.

Så sök skuldsanering sen betala alla räkningar en sista gång. Säg att du söker skuldsanering 28e oktober precis efter du betalat alla räkningar. Sen betalar du allt i november med, men släpper allt 28e december. Då hinner du garanterat med 2 chanser att få skuldsanering innan utmätning påbörjas.

Det bästa är att få första ansökan nekad, men andra ansökan godkänd precis innan utmätning ska börja, för då börjar aldrign en utmätning och man hinner spara så mycket det bara går från typ 8 löner och har ett rejält startkapital till att skuldsaneringen börjar
Hej, jag ville fråga en sak jag släppte allt i december förra året, sökte skuldsanering i april, blev nekad i september månad, och ännu så har inte jag får brev om utmätning, så nu är de 1 år sen jag släppte allt.
Sökte skuldsanering igår igen… stämmer det att kronofogden inte börjar utmäta förrän dem gått igenom min ansökan om skuldsanering igen??? För då lär det ju ta 6 månader till innan dem skickar för utmätning?? Eller kan en utmätning starta ändå??

Hej, jag ville fråga en sak jag släppte allt i december förra året, sökte skuldsanering i april, blev nekad i september månad, ocv
Ännu har inte jag får brev om utmätning så nu är de 1 år sen. Sökte skuldsanering igår igen… stämmer det att den inte kan börja utmäta förrän dem gått igenom min ansökan om skuldsanering igen??? För då lär det ju ta 6 månader till innan dem skickar för utmätning??
Nej de får löneutmäta dig fram till ev inledande.
Wow, ett år hoppas att du sparat mycket pengar.

Nej de får löneutmäta dig fram till ev inledande.
Wow, ett år hoppas att du sparat mycket pengar.
Ja lite men man har slösat ändå,, men ungefär hur lång tid tar det när man fått brev tills dem
startar utmätningen?? Vet du? Tänker om jag får den typ närsom helst är de samma månad eller blir de månaden efter?

Ja lite men man har slösat ändå,, men ungefär hur lång tid tar det när man fått brev tills dem
startar utmätningen?? Vet du? Tänker om jag får den typ närsom helst är de samma månad eller blir de månaden efter?
Det beror på när du får sista datum att redovisa inkomst kontra lönerna körs.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp