Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

"Släppa allt", "lönemätning", "skuldsanering" osv

Jag undrar hypotetiskt.
Om man har ansökt om skuldsanering och fått beviljat och man får ett arv. Skulle man kunna avbryta skuldsanering tex innan arvet, och skulderna återgår till det normala kunna återkalla skulderna från KFM med hjälp av sparade pengar för att få arvet utbetalt?
Ja det går.
Gör man en sån grej behöver man inte lägga energi på en ny skuldsaneringsansökan

Jag undrar hypotetiskt.
Om man har ansökt om skuldsanering och fått beviljat och man får ett arv. Skulle man kunna avbryta skuldsanering tex innan arvet, och skulderna återgår till det normala kunna återkalla skulderna från KFM med hjälp av sparade pengar för att få arvet utbetalt?
Är ju bättre ompröva ist om du skulle få ett stort arv.
Att avbryta/häva en sanering innebär ju att skulderna räknas upp m räntor.

Hej, jag ville fråga en sak jag släppte allt i december förra året, sökte skuldsanering i april, blev nekad i september månad, och ännu så har inte jag får brev om utmätning, så nu är de 1 år sen jag släppte allt.
Sökte skuldsanering igår igen… stämmer det att kronofogden inte börjar utmäta förrän dem gått igenom min ansökan om skuldsanering igen??? För då lär det ju ta 6 månader till innan dem skickar för utmätning?? Eller kan en utmätning starta ändå??
Man kan få utmätning under tiden som man har aktiv ansökan om skuldsanering. Min poäng var att man hinner få svar på ansökan före utmätning börjar. Får man ja så börjar aldrig utmätning.

Att det snart gått 11 månader från att du släppte skulderna och inte fått utmätningsbesked ännu är ovanligt lång tid.

Hur länge undvek du delgivning innan du skrev på? Har sett folk här inne som släppte sina skulder i Februari och utmätning har börjar denna månad. Du har haft 3 månader längre tid utan utmätning än det.

Man kan få utmätning under tiden som man har aktiv ansökan om skuldsanering. Min poäng var att man hinner få svar på ansökan före utmätning börjar. Får man ja så börjar aldrig utmätning.

Att det snart gått 11 månader från att du släppte skulderna och inte fått utmätningsbesked ännu är ovanligt lång tid.

Hur länge undvek du delgivning innan du skrev på? Har sett folk här inne som släppte sina skulder i Februari och utmätning har börjar denna månad. Du har haft 3 månader längre tid utan utmätning än det.
Jag undvek till april månad att skicka in delgivningarna för ville ha min skatteåterbäring, så fort jag fick så skickade jag in alla delgivningarna.

Jag undrar en sak , när du ansökt om skuldsanering och (hypotetiskt)din handledare frågar vad gjorde du med pengarna som du fick i väntan på löneutmätning vad svarar du då?
Fick reda på att min pappa fick en obotlig canser förra året som sen gick bort i år.. Tyvärr så fick ja ett återfall i spel, ville komma bort mådde inte bra direkt. Så det va det jag sa till dem och de mesta pengarna har gått till spel osv.

När spelade du sist ?
Kommenterade de att du inte skickat in dina delgivningar i tid ?
Vad var motiveringen till ditt avslag ?

När spelade du sist ?
Vad var motiveringen till ditt avslag ?jö
Jag har spelat till och från tippat o så men inte som jag gjort innan stora summor tog paus nu den 30:e oktober 1 månad. Till att börja med..
Ne dem sa och frågade inget om delgivningarna.
Att jag inte gjort sökt hjälp och att jag inte gjort spelpaus, för dem undra om gjort det.

När spelade du sist ?
Vad var motiveringen till ditt avslag ?
Ja undra 2 saker… ska man lägga in leasing bil när man skriver in sin inkomst och utgifter.. behöver verkligen bilen..
Sen andra frågan. Frågar skuldsaneringen om bevis att man sökt hjälp hos psykolog lr annat??

Ja undra 2 saker… ska man lägga in leasing bil när man skriver in sin inkomst och utgifter.. behöver verkligen bilen..
Sen andra frågan. Frågar skuldsaneringen om bevis att man sökt hjälp hos psykolog lr annat??
Leasingbil brukar automatiskt bli avslag för.
Ja de kan begära att få se,veta vilka åtgärder du vidtagit för ditt spelmissbruk.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp