Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsatt pga ett spelberoende?

För mig är det ju lite annorlunda, jag har ju tagit lån o krediter i min mans namn oxå så, det är svårt för min man och förlåta.
Han har sagt att han förlåtit, men vi lever mer i ett förhållande där jag "jobbar" för min man här hemma, då han betalat mig för att plocka upp efter honom.

Min man gillar att kasta hårda kommentarer som sårar och göra narr av mig offentligt.

Jag inser nu att det var hans avsikt att jag tog avstånd från min familj. Han gillade aldrig dom. Jag har aldrig förstått varför.
Vänner kan ja inte ta hem, då flörtar han öppet med dom. En gång när jag bad han sluta, de är ju vänner till oss, sa han bara att, har jag snyggare vänner än mig själv så får jag skylla mig själv!!

Jag vet oxå att han är ofta otrogen och har alltid varit.
Men vill inte "släppa" mig.

Jag försöker tänka, att någon gång, måste han släppa detta och gå vidare. Hoppas det.

Vi kom överens om att jag skulle släppa allt mitt till KFM. Men nu när jag har skuldsaldo och anmärkningar känns det mer som om jag verkligen "sitter fast i hans våld" som om detta var uttänkt. Jag får behålla 1670 kr efter utmätningen då min man tjänar så bra. Jag har försökt överklaga då vi inte har gemensam ekonomi och jag inte får en enda krona av min man, men nej.

Men jag lever med ett rent samvete nu. Och det uppskattar jag mycket.

Jag har delat upp mina pengar så jag har ungefär 340 kr i veckan till mat, medicin, kläder, smink, mobil, a-kassa avgift, resor.
Det går aldrig ihop men jag är glad att jag har fixar det hittills.

Hej Nystart det här är lite utanför tråden men jag sökte på ditt namn och hittade inte svaret i annan tråd. Jag ser att du delar med dig mycket, stort tack, jag är i ungefär samma sits och livet har kraschat totalt. Har börjat lämna till KFM men har nog inte fattat innebörden riktigt ändå. Försöker läsa om löneutmätning, skuldsanering och annat och det blir så rörigt. KFM kan inte säga så mkt eftersom inget finns klart.
Men du skriver 1670 kr kvar i månaden eftersom din man tjänar bra. Får jag fråga hur mycket skulder du har, om det är löneutmätning eller skuldsanering och hur mycket de drar i månaden. Jag blir lite orolig över den siffran för det kommer vi inte klara alls även om makens hela lön skulle vara intakt. Vi har huslån, billån och ett blancolån i hans namn som han måste betala på naturligtvis. Det är bara jag som dragit på mig skit av olika anledningar och nu är det katastrofala summor. Om du redan har skrivit det här Nystart så blir jag tacksam för länken dit så slipper du skriva om allt. Du är en inspiration som delar med dig. jag hoppas du får stöd tillbaka.

Hej Nystart det här är lite utanför tråden men jag sökte på ditt namn och hittade inte svaret i annan tråd. Jag ser att du delar med dig mycket, stort tack, jag är i ungefär samma sits och livet har kraschat totalt. Har börjat lämna till KFM men har nog inte fattat innebörden riktigt ändå. Försöker läsa om löneutmätning, skuldsanering och annat och det blir så rörigt. KFM kan inte säga så mkt eftersom inget finns klart.
Men du skriver 1670 kr kvar i månaden eftersom din man tjänar bra. Får jag fråga hur mycket skulder du har, om det är löneutmätning eller skuldsanering och hur mycket de drar i månaden. Jag blir lite orolig över den siffran för det kommer vi inte klara alls även om makens hela lön skulle vara intakt. Vi har huslån, billån och ett blancolån i hans namn som han måste betala på naturligtvis. Det är bara jag som dragit på mig skit av olika anledningar och nu är det katastrofala summor. Om du redan har skrivit det här Nystart så blir jag tacksam för länken dit så slipper du skriva om allt. Du är en inspiration som delar med dig. jag hoppas du får stöd tillbaka.
Håller med att Nystart är en stor inspiration och förtjänar allt stöd hon kan få :)

Du kan räkna ut vad du skulle få behålla vid löneutmätning här:
https://www1.kronofogden.se/wf/wf/login.do

Dom tar inte hänsyn till andra lån vid utmätning förutom huslån vad jag förstått. Jag betalar just nu 10051 kr vid inledande skuldsanering och det är ca halva min lön. Min man tjänar skapligt bra så vi har ca 34000 ut tillsammans så vi klarar oss väldigt bra. Men då lever vi med gemensam ekonomi i motsatt till Nystart som har ett annat läge tyvärr. Har skulder på över en miljon.

Stort tack bekymrad. Jag har runt 900t också delad ekonomi men maken vet bara en bråkdel av allt tok jag dragit på mig. O ju sämre ekonomi ju mer lån till högre ränta o så vidare. Ni vet. Tror jsg ligger runt 40t i bara avbetalning o ränta i månaden...det går inte längre. Jag gjorde uträkningen i länken och då skulle de dra drygt 9 o jag fick behålla knappt 9 inkl. Barnbidrag. Med makens lön klarar vi det precis. Det vore fantastiskt att slippa oron varje månad. Dessutom har jag känt stress över att försöka få in pengar o för mig har det ibland blivit försök med spel. Ibland funkar det o det flyter en månad till. Oftast skiter det sig o det blir en ny skuld att hantera. Jag var beroende av lån o spel för o överleva så pass länge men i våras gav jag upp. När man lånar 50t en månad för o rensa upp o det bara blir en droppe i havet? Då är det verkligen kört. Så nu släpper jag allt. Otäckt. Så oerhört mycket post! Genant men jag tänker att det ger dem jobb... svårare att dölja för maken. Jag är inte redo än. Kanske inte har någon delad ekonomi sen.... Ibland vore det så oerhört skönt att slippa spela spelet o tassa runt alla frågor om ekonomi. Frågan hur mycket vi har kvar varje månad ger mig sådan ångest. Tänk om jag ärligt svarade -36000 så fort lönen kom..nej det är nog svårt med de diskussioner vi haft. Jag har försökt fixa, skydda, ta ansvar men det är ju bara snicksnack. Det är en fegis som pratar... men ångesten över sveket mot min man o våra barn är så stor att jag fortsätter att fixa, försöka, hoppas, fantisers om en lösning. Ibland tänker jag faktiskt på mig själv som helt störd. Irrationell. Avstängd. Det går per automatik att leta nästa lån, skjuta betalningar, köpa tid med inkasso... eller gick för nu är det tvärstopp. Nu har jsg berättat lite hemma. Men av vana har jag räkningar att betala. I drivor. De som jag fixade pengarna till senare... får totalt ångest när jag inser att jag inte betalt el, barnomsorg, försäkringar.. vad är jag för människa?? Inse att jag prioriterar skitlån framför räkningar. Fast jag ändå tänker släppa. Har säkert 20 anmärkningar snart. Men ja.. det blev långt. Beklagar.

Det är bara att inse att för varje dag som går och du INTE berättar för din man så blir det lite lite värre. Det finns ingen lycklig väg ur detta som inte innehåller momentet att berätta för honom. Tyvärr måste du göra det idag eller imorgon.
Det finns ingen garanti att det slutar lyckligt ändå förstås. Men se honom i ögonen och säg att du verkligen är ledsen över vad du har gjort och att du verkligen ber om förlåtelse. Det är en väldigt bra start.

Det där med utmätning, får man bo kvar i huset eller säljer dom det direkt, har lån på ca 1,5 på huset och det är värt ca 2,2 idag

Det där med utmätning, får man bo kvar i huset eller säljer dom det direkt, har lån på ca 1,5 på huset och det är värt ca 2,2 idag
Har du så stort övervärde sitter du nog inte säkert i huset. Du kan inte låna upp så du blir av med skulderna?

Nej tror inte det, frun vill skiljas så jag tror inte hon är så tänd på den idén, antar att man inte kan göra det själv när båda står på lånet

Nej tror inte det, frun vill skiljas så jag tror inte hon är så tänd på den idén, antar att man inte kan göra det själv när båda står på lånet
Åh, jag hoppas det inte blir så.. du vet, ibland säger man saker o reagerar innan man hunnit smälta saker. Du ska se att det ordnar sig. Och när din fru tänkt lite och det mesta lagt sig, så löser det sig, hoppas jag! Många kramar till dig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp