Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lasseman, man får inte välja så klart utan alltid läkarens/försämringskassans bedömning. Sen när man är helt ledbruten av värk, kör vilse på samma gamla väg till jobbet etc... ja då är det dags att be om att utöka sjukskrivningen ett tag. 50% är normalt vad som funkar för mig och har gjort länge, funkar inte jobba mer så därför de har börjat prata om 50% förtidspension.

Ny2018, det är från början ett ordentligt utmattningssyndrom. Nu har läkaren börjat reda i om det är fibro eller kroniskt trötthetssyndrom också/istället. Du jobbar mer än läkaren tycker? Behöver man pengarna så är varje krona guld värd, men (nu vet jag inte vad du är sjukskriven för) ofta får hälsan ta mer stryk än vad dessa pengar egentligen är värda.

Lasseman, man får inte välja så klart utan alltid läkarens/försämringskassans bedömning. Sen när man är helt ledbruten av värk, kör vilse på samma gamla väg till jobbet etc... ja då är det dags att be om att utöka sjukskrivningen ett tag. 50% är normalt vad som funkar för mig och har gjort länge, funkar inte jobba mer så därför de har börjat prata om 50% förtidspension.

Ny2018, det är från början ett ordentligt utmattningssyndrom. Nu har läkaren börjat reda i om det är fibro eller kroniskt trötthetssyndrom också/istället. Du jobbar mer än läkaren tycker? Behöver man pengarna så är varje krona guld värd, men (nu vet jag inte vad du är sjukskriven för) ofta får hälsan ta mer stryk än vad dessa pengar egentligen är värda.
Utmattningsdepression.
Ville väl upprätthålla någon form av normalitet i livet samt att pengarna spelade en viss roll i början. Nu är det mindre viktigt då jag släppt allt. Ville ej heller svika min chef som gett mig förtroendet att anställa mig för ett år sedan.
Egentligen skulle jag vilja trycka på off-knappen ett tag och omstarta hjärnan.

hej har 2 frågor ja gärna vill ha svar på.
Har fick inledande i mitten av juli så har inte fått helt bestämt om skuldsanering än.

nu undrar jag, kan jag köpa en bil i cirka 40 tusen kronors klassen ?

har även fått ett nytt jobberbjudande med runt 3000kr extra i lön men avståndet ökar så dessa pengar kommer ätas upp av milkostnaden kan detta påverka beslutet i fel riktning ? tacksam för svar

Har fick inledande i mitten av juli så har inte fått helt bestämt om skuldsanering än.

har även fått ett nytt jobberbjudande med runt 3000kr extra i lön men avståndet ökar så dessa pengar kommer ätas upp av milkostnaden kan detta påverka beslutet i fel riktning ? tacksam för svar

Om du har 40000 borde det kanske betalats på skulderna.
Kring 27 får man behålla bil för under utmätning. Gissar att reglerna är liknande i skuldsanering. Någon borgenär skulle kunna begära omprövning då du hadt pengar som gått till annat än skulderna.

Att lägga 40 000 kr på en bil samtidigt som man har inledande kan nog ses som en grund för avslag.
Det står klart och tydligt i ansökan att du ska uppge vad du gjort för att minska dina skulder. Att köpa en bil för 40000 kr är raka motsatsen till att minska sina skulder.

@Anmärkningen köp inte bil och riskera ett avslag! Får man fråga hur mycket din totala skuld är, då vi är många som sitter i samma sits tyvärr!

har drygt 800 tkr i skuld.

ok då avvaktar jag enda orsaken är att jag redan har en bil som är värd runt 10 tkr och jag får jämnt lägga ut pengar allt efter pga saker som behöver bytas går sönder. så känns mer värt att sälja den och köpa något som håller mer då ja måste ha bilen. men går det bra efter att skuldsaneringen är helt bestämd ?

Om du har 40000 borde det kanske betalats på skulderna.
Kring 27 får man behålla bil för under utmätning. Gissar att reglerna är liknande i skuldsanering. Någon borgenär skulle kunna begära omprövning då du hadt pengar som gått till annat än skulderna.

jag har inte 40 tusen. utan tänkte snarare sälja min bil som är värd runt 10 som jag fått lägga ut runt 15tkr i reparationer under detta år. har sparat några tusen då jag fick behålla hela denna månadslön.

hur funkar detta med byte av jobb då ? kan det vara negativt med lönehöjning ? själva höjningen kommer typ ätas upp av avståndet jag åker.

måna frågor men uppskattar alla svar. läst runt nu och undrar hur blir det med min skuldsanering.

min sambos löneutmätning avslutas i december. då innebär det runt 6500 kr mer i lön. kan detta göra så att min skuldsanering avslutas och återgår till löneutmätning ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp