Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om jag, rent hypotetiskt, får ett arv eller vinner på lotto under tiden jag har skuldsanering och har, säg, 40 avbetalningar kvar om 10k/avbetalning. Kan man då betala in alltihop vid ett tillfälle?
Jag förstår att man har sina anmärkningar kvar under alla fem åren men kan betalningen ske på ett bräde?

Nej du ska begära omprövning och få en ny betalningsplan och betala mer i din skuldsanering

hur lång tid tar det tills man får slutgiltigt besked om skuldsanering ? fick beslut om inledande för drygt 2veckor sen

hur lång tid tar det tills man får slutgiltigt besked om skuldsanering ? fick beslut om inledande för drygt 2veckor sen

Frågade samma för någon vecka sen och då svarade Lasseman 4-5 månader om inget strul uppstår under vögen. Nu är det ju fortfarande semestertider vilket säkerligen inte skyndar på processen. Vi fick nog besked om inledande ganska samtidigt :)

Nu så är jag tillbaka på 75% sjukskrivning, ett tag i alla fall, mot tidigare 50%. Hur är det... Om jag skulle bli beviljad skuldsanering och jobbar bara 25% (75% sjukskrivning), men längre fram börjar jobba 50% igen. ökar bara beloppet jag betalar varje månad eller kan tiden förlängas också? Det rör sig om en ökning på kanske 1500-3000 (lite osäker på exakt). Ganska liten risk att bli av med skuldsaneringen på sånt litet belopp?

Det är ett problem om du har ojämn inkomst och hoppar mellan olika sjukskrivnkngsnivåer eftersom man då inte kan räkna ut en plan som ska hålla i 5 år.

Det kan inte förlängas om du begär omprövning. Om en borgenär gör det kan det förlängas med 2 år.

Det är ett problem om du har ojämn inkomst och hoppar mellan olika sjukskrivnkngsnivåer eftersom man då inte kan räkna ut en plan som ska hålla i 5 år.

Det kan inte förlängas om du begär omprövning. Om en borgenär gör det kan det förlängas med 2 år.

Ok, tack. Nu är detta förhoppningsvis en tillfällig svacka. Har varit på 50% i 2 år nästan.

Följdfråga: Om jag jobbar 50% och sjukskriven 50% när/om jag blir beviljad skuldsanering, men efter ett tag skulle behöva utöka min sjukskrivning eller få förtidspension som läkarna pratar om.... vad händer då?

Följdfråga: Om jag jobbar 50% och sjukskriven 50% när/om jag blir beviljad skuldsanering, men efter ett tag skulle behöva utöka min sjukskrivning eller få förtidspension som läkarna pratar om.... vad händer då?

Behöva utöka? Låter som man väljer själv?

Du får begära omprövning, du ska följa planen under omprövningstiden.

Ok, tack. Nu är detta förhoppningsvis en tillfällig svacka. Har varit på 50% i 2 år nästan.
Jimmy, får man fråga varför du varit sjukskriven 50 % i två år ?
Jag befinner mig också i den situationen. Har jobbat 50 % sedan januari trots att min läkare och psykolog vill att jag ska vara sjukskriven 100 %. Har fungerat ganska okej tills för en månad sedan då jag dippat rejält. Kämpar med min sista energi nu för att fixa det.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp