Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den är ju lite tråkig att åka på löneutmätning för.
Har man bestämt sig så har man.
Jag har dock betalt de smålån jag haft, löjligt kanske men det känns lite bättre trots 1,3 miljoner i skulder.

Jag försöker också göra mig av med de små för det är onödiga pengar att slänga i sjön trots en stor total skuld.

Nu menar jag småskulder på 2-3000
kr.

Har även fått för mig att det gynnar en eventuell chans för skusan.

Jo förstår det. Hade några olika.... svea ekonomi, betalkoll, jotex etc.... skitskulder på några tusingar med bara en hunka som normalt inbetalningsbelopp. Vet inte om det hjälper min ansökan, men onödiga utgifter med inkasso, KF etc.
Jag kan bara hålla med.
Har en avbetalningsplan på Avida på 3 avbetalningar a 2000, den betalar jag det sista på nu. Sen är jag klar med mina betalningar och redo för löneutmätning.

Ngn "skitskuld" från typ Zalando som jag lät gå även om jag hade haft råd att betala den. Tycker generellt att storbankerna som Nordea har gett mest tid till att betala.

Trafikförsäkringsföreningen tror jag är de som har varit mest "generösa" i mitt fall. De begärde verkställighet i mitten av 2016 på en skuld som var från 2012 eller nåt sånt. Även inkassobolag har jag varit med om att de har väntat i åratal med att be Kronofogden om hjälp med att driva in skulder, om än kanske inte fyra år. Och det är då skulder som jag verkligen inte har betalat en krona på under de åren, utan bara kastat breven oöppnade.

Ibland kan jag fundera på om jag har skulder kvar som jag inte vet om... Jag har varit duktig och betalat alla mina räkningar i snart två år, men jag är inte alldeles säker på att det inte finns någon gammal som ligger och som jag inte vet om. Rätt vad det är så kanske det kommer en påminnelse. Men den dagen den sorgen.

Trafikförsäkringsföreningen tror jag är de som har varit mest "generösa" i mitt fall. De begärde verkställighet i mitten av 2016 på en skuld som var från 2012 eller nåt sånt. Även inkassobolag har jag varit med om att de har väntat i åratal med att be Kronofogden om hjälp med att driva in skulder, om än kanske inte fyra år. Och det är då skulder som jag verkligen inte har betalat en krona på under de åren, utan bara kastat breven oöppnade.

Ibland kan jag fundera på om jag har skulder kvar som jag inte vet om... Jag har varit duktig och betalat alla mina räkningar i snart två år, men jag är inte alldeles säker på att det inte finns någon gammal som ligger och som jag inte vet om. Rätt vad det är så kanske det kommer en påminnelse. Men den dagen den sorgen.
Kolla mina sidor så du inte har ngt kvar hos tff, det är rätt vanligt att det kommer in gamla mål därifrån

Kolla mina sidor så du inte har ngt kvar hos tff, det är rätt vanligt att det kommer in gamla mål därifrån

Bra tips, tack. Det såg grönt ut. Har kollat de vanligaste inkassobolagen också, men lite osäkerhet för att jag kan ha missat något finns det. Men i så fall är det något bolag som inte har hört av sig på två år, för ungefär då kom jag till en punkt när jag började öppna alla brev, även de som såg jobbiga ut.

Bra tips, tack. Det såg grönt ut. Har kollat de vanligaste inkassobolagen också, men lite osäkerhet för att jag kan ha missat något finns det. Men i så fall är det något bolag som inte har hört av sig på två år, för ungefär då kom jag till en punkt när jag började öppna alla brev, även de som såg jobbiga ut.

Ring och kolla med dom för säkerhets skull...

Om jag, rent hypotetiskt, får ett arv eller vinner på lotto under tiden jag har skuldsanering och har, säg, 40 avbetalningar kvar om 10k/avbetalning. Kan man då betala in alltihop vid ett tillfälle?
Jag förstår att man har sina anmärkningar kvar under alla fem åren men kan betalningen ske på ett bräde?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp