Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När man fått bekräftelse från KFM att man sökt skuldsanering och de står Göteborg är det då kontoret i Göteborg som kommer utreda när det är dags om säg 6 månader cirka?

Har nu sökt skuldsanering för andra gången efter avslag på första ansökan och lagt ner väldigt mycket tid på det personliga brevet, nu är det bara att vänta igen och kämpa på. Jag uppdaterar under resans gång.

Fortsatt trevlig sommar allihopa.

Ärendena kan flyttas mellan kontoren beroende på belastning.

Anmärkningar ska du ha fått nu ja.

Återvinna är som att bestrida, fast efter utslag, ärendet skickas till tingsrätten
Du menar väl att ärendet i
Anmärkningar ska du ha fått nu ja.

Återvinna är som att bestrida, fast efter utslag, ärendet skickas till tingsrätten
Du menar att det går till tinget om jag bestrider eller kan det gå dit ändå. Tänkte att jag skulle vinna lite tid till löneutmätningen inom denna månad men det verkar som att denna tidsfrist inte hindrar KFM att gå vidare och begära inkomstuppgifter.

Du menar att det går till tinget om jag bestrider eller kan det gå dit ändå. Tänkte att jag skulle vinna lite tid till löneutmätningen inom denna månad men det verkar som att denna tidsfrist inte hindrar KFM att gå vidare och begära inkomstuppgifter.

Om du begär återvinning och begär och får inhibition så kan det inte bli något verkställt.

Utslag kan verkställas direkt när dom meddelas

Dilbah, vem har Du fått utslag från om man får lov att fråga?

Jag undrar... om man är 50 % sjukskriven när man får inledande alt beviljad skuldsanering vad händer när man börjar jobba heltid igen ?
Inkomsten kommer öka med 4-5000 kr då.
Räknas underhållet in som en inkomst vid skuldsanering ?

Jag undrar... om man är 50 % sjukskriven när man får inledande alt beviljad skuldsanering vad händer när man börjar jobba heltid igen ?
Inkomsten kommer öka med 4-5000 kr då.
Räknas underhållet in som en inkomst vid skuldsanering ?

Underhållet tas med i kalkylen, eftersom barnen/barnet gör det

Då ska du begära omprövning.
Ett alternativ är att vänta till man jobbar heltid, det kan vara lite enklare att få skuldsanering när man vet vilken inkomst du har sjukpenning är ganska osäker inkomst.

Underhållet tas med i kalkylen, eftersom barnen/barnet gör det

Då ska du begära omprövning.
Ett alternativ är att vänta till man jobbar heltid, det kan vara lite enklare att få skuldsanering när man vet vilken inkomst du har sjukpenning är ganska osäker inkomst.
Jag har redan sökt om skusan.
Kan skusan avslutas om inkomsten blir ca 5000 kr mer i månaden ?

Jobbar dock 50 % och är sjukskriven 50 %.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp