Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När man fått hem förslag om betalningsplan så står där under "ansökan och utredning" motivering till varför man bör beviljas skuldsanering, bland annat varför man har skulder.
Mycket är taget ur det personliga brevet som skrevs. Min undran är då efter att man godkänt betalningsplanen så skall den skickas ut till samtliga borgenärer. Kommer dessa att få samma brev och innehåll som jag? Dvs "14-24" papper i mitt fall, eller kommer dom enbart få själva "betalningsplan" och "borgenärs- och skuldförteckning? Sen är det personliga brevet väldigt känsligt och privat - kommer borgenärerna få en kopia även på det?

Personliga brevet skickas inte med som regel, men resten skickas ut, det blir ju lite svårt för borgenärerna att ta ställning till om något är rimligt eller ej om dom inte får veta annat än siffrorna.
Personliga brevet blir väl allmän handling och kan lämnas ut på begäran, sen om någon begör det vet jag inte

Jag har inte fått min betalningsplan än, så kanske onödig fråga, men undrar om "småkrediterna" jag har på tex H&M och Klarna också kommer med bland mina skulder? Handlar om kanske 2000 kr, tog inte med dem i min ursprungsansökan. Har de också bevakning på mig eller skickar KF betalningsplanen till alla? Jag tänker att jag bara betalar det basala (bolån, driftkostnader, hem/barnförsäkringar etc) och låter bli H&M och Klarna under inledande, men vill inte få nya skulder hos dem. Jag undrar mest om KF ser dessa krediter eller om jag ska upplysa om dem (tror tex inte att H&M finns med på UC).

Jag har inte fått min betalningsplan än, så kanske onödig fråga, men undrar om "småkrediterna" jag har på tex H&M och Klarna också kommer med bland mina skulder? Handlar om kanske 2000 kr, tog inte med dem i min ursprungsansökan. Har de också bevakning på mig eller skickar KF betalningsplanen till alla? Jag tänker att jag bara betalar det basala (bolån, driftkostnader, hem/barnförsäkringar etc) och låter bli H&M och Klarna under inledande, men vill inte få nya skulder hos dem. Jag undrar mest om KF ser dessa krediter eller om jag ska upplysa om dem (tror tex inte att H&M finns med på UC).

Dom bevakar post och inrikes tidningar och anmäler fordran dit

Dom bevakar post och inrikes tidningar och anmäler fordran dit

Ok, och om de missar att anmäla fordran behöver jag inte betala på skulden eller? Vet inte vilken bank H&M är knuten till, vilket kreditinstitut, men det är kanske de som isåfall bevakar? Tänker mest om de fortsätter skicka krav under inledande.

Alla skulder som uppkommit innan datum för beslut om inledande omfattas av skuldsaneringen.

Ok, och om de missar att anmäla fordran behöver jag inte betala på skulden eller? Vet inte vilken bank H&M är knuten till, vilket kreditinstitut, men det är kanske de som isåfall bevakar? Tänker mest om de fortsätter skicka krav under inledande.

Fortsätter dom att skicka kan du hänvisa till inledandet. Dom ska anmäla missas det är det tråkigt för dom

Har försökt läsa mig igenom.. men hittar inget svar..
Man tar hänsyn till olika saker vid en ansökan om skuldsanering .. ålder.. finns det någon speciell gräns?
Vet en vän till mig som fick förra året och då var han 58 år.
Phu .. sliter som en svettig gris för att betala .. budget a’la havregryn

Har försökt läsa mig igenom.. men hittar inget svar..
Man tar hänsyn till olika saker vid en ansökan om skuldsanering .. ålder.. finns det någon speciell gräns?
Vet en vän till mig som fick förra året och då var han 58 år.
Phu .. sliter som en svettig gris för att betala .. budget a’la havregryn

Ingen fast nej, men äldre och nära pensionen kan vara positivt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp