- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
När brev med rubriken ”Skuld att betala” kommit fr KF betyder det att långivaren uppdagit t kf att driva in skulden. De påminnelser du fått skulle jag skriva på och skicka in. Om du inte gör det kommer sannolikt en delgivningsman och ringer på dörren. Alternativt så är det ju bara att ringa KF och ange ärendenummer så berättar dom vad det handlar om.Lite uppdatering från mig som släppte allt i jan-feb. Inga samtal eller knappt inkasso men drivor med kfm brev. Som jag sa tidigare så byggde jag en dm hög med allt under april-maj. Sedan slutet på maj skriver jag på delgivningar direkt och skickar med vändande post. Har skapat mig en plastmapp där jsg kronologiskt spar förelägganden för att ha koll. Helt uppriktigt så har jag 6 påminnelse föreläggande som jag ej kan matcha med något original. Helt ärligt har det inte kommit original så jag har sonika inte skickat in dessa föreläggandepåminnelse pga att det ej går att veta vad det handlar om. Tar gärna kommentarer från er andra vad göra? Nu nästa sak. När det kommer papper från kfm utan talolng att skicka in med texten Skuld att betala. Menas det att den skulden är fastställd hos kfm för indrivning eller vad? Har ej heller fått handling från kfm där jag ska redovisa min ekonomi ännu. Visserligen pank, kanske ser det att jag bara får aktivitetsstöd från AF så ligger idagsläget på under förbehållsbellopet. Kommemarers @Lasseman och givetvis ni andra med. Sommarhälsning Helmer.