Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi ska nog likväl vara tacksamma över att vi är bosatta i detta land och inte t.ex Italien för där är det nog betydligt mer High Chaparall än här hemma... :)

Där kanske 500 euro i ett kuvert kan underlätta handläggningen..

Oavsett high chaparall... För att backa till detta med nya skulder när man söker skuldsanering... Vad är den hypotetiska domen om det jag gjorde typ 1 månad innan ansökan?

Jaaa joooo, du har en poäng, men riktigt bedrövligt är det likväl att bedömningarna kan gå såååå vitt isär...
:(

När det är en färsk lagstiftning där det inte finns mycket prejudikat är det inte så konstigt alls, domstolarna har inte klargjort hur bestämmelserna ska tolkas, när några domar från högre rätt kommer landar nog bedömningarna mer lika.
Samma angående utmätning av tvapparater, det utmättes nog en del sådana emellanåt från alla möjliga till rättafallet från tidigt 80tal kom och klargjorde att barnfamiljer hade rätt att behålla färgtv.

Lasseman, jag undrade nånstans om nya lån före skuldsanering... minns inte vart. Vad tror du om 40k (nytt) + 15k (återanvändande av inbetalad kredit) typ en månad innan ansökan skickades in. Inget efter det, inte ens en låneansökan eller nyttjande av kredit. Total skuld utan csn typ 960 000.

Missade denna.
Kan krångla till det, kan bedömas vara mindre andel ochää ändå vara skäligt, beror på vad pengarna användes till tex

Missade denna.
Kan krångla till det, kan bedömas vara mindre andel ochää ändå vara skäligt, beror på vad pengarna användes till tex

Det är lungt! typ 20 000 gick till en "ny" skrutt bil då den gamla hade krockat och vi behöver bilen för jobb. Resten var till att betala in på alla lån. Tanken var från början allt till att betala in på lån och minska kostnader, men så pajade bilen och det gick inte att laga. 20k rätt i sjön. Så som patton sa, ingen plan överlever närkontakt med fienden.

Jag får se vad som sägs sen när min ansökan tas upp mot slutet av året. Hoppas på det bästa.

Fick krav hem från Lindorff, tänkte bara åh nej, de är väl ökända för att sätta käppar i hjulet när man ansökt om skuldsanering?
Vilka är de vanligaste skälen till avslag under inledande? KF har väl redan bedömt att man har skälighet, eller kommer man kolla upp allt ytterligare en gång?

När det är en färsk lagstiftning där det inte finns mycket prejudikat är det inte så konstigt alls, domstolarna har inte klargjort hur bestämmelserna ska tolkas, när några domar från högre rätt kommer landar nog bedömningarna mer lika.
Samma angående utmätning av tvapparater, det utmättes nog en del sådana emellanåt från alla möjliga till rättafallet från tidigt 80tal kom och klargjorde att barnfamiljer hade rätt att behålla färgtv.

När det är en färsk lagstiftning - alright,
men jag åsyftar främst det vi nästan varje vecka kan läsa om i media där Hovrätten näst intill helt river upp ett beslut från Tingsrätten och där i många fall Hovrätten kommer till en HELT ANNAN bedömning. Det känns inte bra!!

Fick krav hem från Lindorff, tänkte bara åh nej, de är väl ökända för att sätta käppar i hjulet när man ansökt om skuldsanering?
Vilka är de vanligaste skälen till avslag under inledande? KF har väl redan bedömt att man har skälighet, eller kommer man kolla upp allt ytterligare en gång?

Man har gjort preliminär bedömning.
Kommer det fram något om ekonomisk brottslighet som man glömt ta upp ser det tex mörkt ut. Att någon kanske gått ner i tjänst då det endå inte kostade denne något då allt över viss summa ändå gick till kfm är inte heller bra. Det kan man ha gjort för att motivera lägre avbetalningsplaner också, vilket inte är positivt. Bytt till väsentligt dyrare boende av samma anledning är nog inte på pluskontot heller.

Man har gjort preliminär bedömning.
Kommer det fram något om ekonomisk brottslighet som man glömt ta upp ser det tex mörkt ut. Att någon kanske gått ner i tjänst då det endå inte kostade denne något då allt över viss summa ändå gick till kfm är inte heller bra. Det kan man ha gjort för att motivera lägre avbetalningsplaner också, vilket inte är positivt. Bytt till väsentligt dyrare boende av samma anledning är nog inte på pluskontot heller.

Ok, tack för svar. Vi har inte gjort något av detta. Oroar mig mest för detta med nya/gamla skulder som fler skrivit om här, men vi får ta en dag i taget. Vi har ett hus som KF inte ser något övervärde i men detta kan kreditinstituten invända emot eller? Som jag förstått det kan beslut dröja upp till ett halvår? Om inget trassel dyker upp, vad är den normala väntetiden då?

Ok, tack för svar. Vi har inte gjort något av detta. Oroar mig mest för detta med nya/gamla skulder som fler skrivit om här, men vi får ta en dag i taget. Vi har ett hus som KF inte ser något övervärde i men detta kan kreditinstituten invända emot eller? Som jag förstått det kan beslut dröja upp till ett halvår? Om inget trassel dyker upp, vad är den normala väntetiden då?

Ja det kan dom, dom kan ju ha en annan uppfattning om värdet.

4-5 månader kanake

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp