Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok men bilen jag har, får jag behålla den? Jag menar när utredningen gjordes vid löneutmätning så fick jag behålla den kan dett ändras vi beslut om skuldsanering ? Den har minskat i värde sen förra året då den gått mer plus åldrats. Är nog inte värd mer än 10tkr

Detta hittade jag på en annar forum. Hur mycket en bil får vara värd utan att vi utmäter den för skulder hos oss är något som varierar beroende på omständigheterna. Vi gör alltid en bedömning i varje enskilt fall. För utmätning måste fordonet först och främst ha ett värde som gör det ekonomiskt försvarbart att lägga kostnader på att utmäta och eventuellt sälja det exekutivt. Om man behöver bilen för att ta sig till och från jobbet har man rätt att få vissa tillägg för detta. Som riktlinje har vi att man får behålla bilen om dess värde inte överstiger ett halvt prisbasbelopp, vilket för 2018 år är 22 750 kr.

Hälsningar
Matilda, kundservice

Om man har bestridit mer eller mindre alla skulder , inte skrivit på delgivningskvitto utan dom fått komma hem till en, gjort upp avbetalningsplaner med fordringsägarna i tingsrätten minska det chansen att få skuldsanering då? Bara gjort det för att vinna tid och lyckats i många månader att hålla mig ovanför vattenytan men till slut gav jag upp. Men undrar om dom ser det negativt att man har bestridit allt?

Om man har bestridit mer eller mindre alla skulder , inte skrivit på delgivningskvitto utan dom fått komma hem till en, gjort upp avbetalningsplaner med fordringsägarna i tingsrätten minska det chansen att få skuldsanering då? Bara gjort det för att vinna tid och lyckats i många månader att hålla mig ovanför vattenytan men till slut gav jag upp. Men undrar om dom ser det negativt att man har bestridit allt?

Tvistiga skulder omfattas inte av skuldsaneringen. Vet inte om borgenärer brukar peka på tidigare bestridande i din situatuon.

Tvistiga skulder omfattas inte av skuldsaneringen. Vet inte om borgenärer brukar peka på tidigare bestridande i din situatuon.
Vad menar du med tvistiga? Är överens efter en avbetalningsplan då är den väl inte tvistig? Sen kommer jag inte kunna följa den och då gå den ju till kronofogden har jag fel? Tack för all din kunskap Lasseman

Vad menar du med tvistiga? Är överens efter en avbetalningsplan då är den väl inte tvistig? Sen kommer jag inte kunna följa den och då gå den ju till kronofogden har jag fel? Tack för all din kunskap Lasseman

Jag vet inte om skulder man bestritt tidigare är något borgenärer brukar peka på när man anmäler skulder i skuldsanering. Omöjligt är det inte, man står ju då med en skuld som ska fullbetalas och slipper ta en förlust mer än nödvändigt. Om någon gör så vet hag inte kan tänka mig att ars skulle göra det.
Det blir slutligen en domstolsfråga att avgöra om skulderna är tvistiga längre eller ej

Jag vet inte om skulder man bestritt tidigare är något borgenärer brukar peka på när man anmäler skulder i skuldsanering. Omöjligt är det inte, man står ju då med en skuld som ska fullbetalas och slipper ta en förlust mer än nödvändigt. Om någon gör så vet hag inte kan tänka mig att ars skulle göra det.
Det blir slutligen en domstolsfråga att avgöra om skulderna är tvistiga längre eller ej
Är ju sant men om det varit i tinget eller bara en skuld så ska den ju betalas i vilket fall som helst, men har man ingen möjlighet att betala så hjälper ju inte något av det eller tänker jag fel? Så tänker jag iallafall för att man har överklagat och domen har kommit och man är överens så hjälper ju inte det om man inte kan betala längre fram och ansöker om skuldsaneringen, och se dom att det fattas betalningsmöjlighet och ge ett godkännande av skuldsanering så få man hoppas att det räcker.. Men som sagt jag vänta på besked så jag vet ingenting hur dom se på det...

Kan säkert vara så.
Men skulle jag vara en aktör som inte gärna tar förluster så skulle jag driva att skulden är tvistig ändå och få den exkluderad ur skuldsaneringen. Då kan man tex under skuldsaneringen eller efter skuldsaneringen vända sig till kfm för att få skulden betald fullt ut, och är man ensam om att vara fordringsägare vid verkställighet så är ju chansen till fullbetalning högre än om man är en av 40 fordringsägare.

Nervös väntan skickade in min ansökan i januari, brevet borde väl dyka upp vilken dag som helst ? Går skusan förresten in på ens konto och kollar kontouttdrag typ kan dom se pengar man fått för att ha sålt onödiga prylar eller ser dom bara aktuellt saldo på kontot ? Tacksam för svar

Nervös väntan skickade in min ansökan i januari, brevet borde väl dyka upp vilken dag som helst ? Går skusan förresten in på ens konto och kollar kontouttdrag typ kan dom se pengar man fått för att ha sålt onödiga prylar eller ser dom bara aktuellt saldo på kontot ? Tacksam för svar

Dom kan inte göra sådana kontroller, inte heller saldo

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp