Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lasseman, tacksam om du kan svara på detta;
Har haft inledande skuldsanering och fick beslut om skuldsanering 1/6 (beslutsdatum).
Skatteåterbäringen jag fick har gått till Kronofogden för betalning av skatteskuld, datum 2/6.
Om skuldsaneringen hade vunnit laga kraft hade jag väl fått behålla pengarna?
Skatteskulden står inte med på listan över de skulder som ingår i skuldsaneringen!

Ja om skuldsaneringen vunnit laga kraft skulle du fått behålla skatteåterbäringen. Har man skatteskulder så utmäts det även under inledandet just när det kommer överskjutande skatt.

Idag kommer samtalet från kfm angående skuldsanering. jätte trevlig tjej ska bara sända in några lönespec från januari. Så ska vi höras på torsdag eller fredag så får man se vart det leder.

Idag kommer samtalet från kfm angående skuldsanering. jätte trevlig tjej ska bara sända in några lönespec från januari. Så ska vi höras på torsdag eller fredag så får man se vart det leder.

När skickade du in din ansökan ? ringer kfm från dolt nr ? Nervös väntan här

Kfm ringer från 010 nummer sände i min den 10 januari

Sen beror det kanske vart man hamnar hur mycket dom har att göra i den staden

Pratade lite med skuldrådgivaren i kommunen idag. Hon menade på att det är större chans att få avslag om läkare och försäkring står och velar mellan sjukpenning 50% eller sjukersättning 50%. Nu känns det ju ingen vidare för jag trodde att det var positivt skriva i personliga brevet att jag kanske kommer att få sjukersättning 50% då det innebär en avsevärt lägre inkomst. Nån som har erfarenheter av detta?

Tanken är då att allt är för oklart hur min inkomst är och då tenderar man få avslag. Det påminner lite om det Lasseman säger att det är positivt att ha löneutmätning för att då är man känd redan.

Pratade lite med skuldrådgivaren i kommunen idag. Hon menade på att det är större chans att få avslag om läkare och försäkring står och velar mellan sjukpenning 50% eller sjukersättning 50%. Nu känns det ju ingen vidare för jag trodde att det var positivt skriva i personliga brevet att jag kanske kommer att få sjukersättning 50% då det innebär en avsevärt lägre inkomst. Nån som har erfarenheter av detta?

Tanken är då att allt är för oklart hur min inkomst är och då tenderar man få avslag. Det påminner lite om det Lasseman säger att det är positivt att ha löneutmätning för att då är man känd redan.

Jag brukar säga så ja.
Det budgetmänniskan säger stämmer, det kan vara ett problem att du inte har en klarlagd inkomst.

Jag brukar säga så ja.
Det budgetmänniskan säger stämmer, det kan vara ett problem att du inte har en klarlagd inkomst.
Ponera att man är igång med skuldsaneringen och man jobbar med stadig inkomst och kfm drar säg 12K utöver förbehållsbeloppet, sedan blir man arbetslös och ber om omprövning mitt i skuldsaneringen och de kan dra 1K utöver förbehållsbeloppet. Är risken stor att man kastas ur skusan? Trotts man inte rår för arbetslösheten?

Jag förstår vad du menar Lasseman. Jag kommer nog ändra min story till att det är sjukpenning 50% som gäller om det inte har hunnt hända nått annat. Har haft 50% i typ 2 år ändå. Men är det lika illa om man velar fram och tillbaka mellan 50 och 75%? Sen så är det ju som Helmer säger... Om man skulle få ändrade förutsättningar, blir man då av med det helt? Jag trodde att det var belopp eller tid som kanske kunde påverkas. Min fru håller på och söker extra jobb... Det är ju inte heller bra i så fall. Osäkra förutsättningar där med. Att man ska anmäla ändrade förutsättningar, det vet jag ju sen innan. Det verkar har mer negativ påverkan än vad jag trodde bara.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp