Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liten uppdatering från min sida.

Fick ju avslag.

Men skrev ihop en överklagan tsm med min budget och skuldrådgivare.

Fick 8 maj att KFM tagit emot den och sänt vidare till tingsrätt.

Här framöver i väntan skall jag träffa en psykolog som jag fått en tid hos genom vårdcentralen även fast jag känner att jag har fått kontroll och mår ok trots denna sits tror jag ett första samtal med en psykolog kan vara bra, sedan får vi se vad nästa steg blir.

Går TR på KFMs linje får jag söka igen har som sagt visat att jag jag gjort avbrott i nya skulder som även KFM hävdade.

Skickar kämpe energi till alla där ute, hopet får man aldrig ge upp och krama om era underbara familjer som stöttar er

Ja det är väl därför det kommer upp så många frågor här i forumet.
Beslut görs på olika grunder utifrån varje individ. Man kan inte jämföra sig med någon annan.
Vi har olika bakgrund, inkomst, orsaker till varför vi hamnat i svårigheter.

Att få ett tydligt och "rätt svar" här, kan man inte få. I slutändan görs en bedömning för just dig och vad du har för förmåga att klara av en sanering. Vi läser ju inte om dem som misslyckas här. Så KFM måste ha endel att ta av som vi inte känner till när de gör sina bedömningar.

Så är mina tankar.
Visst är det så. Å det enda vi kan göra är att dela med oss våra egna erfarenheter.

Visst är det så. Å det enda vi kan göra är att dela med oss våra egna erfarenheter.
Jag hittade detta på csn:s hemsida ang detta med betalning el inte till csn under sanering.
http://www.csn.se/partner/2.1527/2.1547/2.1621

Kan det vara så att anledningen till att du inte fick pausa magdaa, var detta: "Finns det risk att skulden kommer att avskrivas på grund av ålder så vill vi att kunden ska förbehållas ett belopp att betala, om det finns betalningsutrymme"

Jag betalar till CSN trots skuldsanering. Dom gick inte med på en paus. Men då dras det av på beloppet jag betalar till KFM. :)

Det låter bra konstigt, då får ju dina övriga borgenärer mindre betalt på sina skulder..

Det låter bra konstigt, då får ju dina övriga borgenärer mindre betalt på sina skulder..

Ja så är det. Jag betalar en summa till KFM för min skuldsanering, och en annan inbetalning till CSN. Har dock ingen betalningsfri månad där. Allt står med i min betalplan. Jag fick faktiskt ingen motivering till varför de inte gick med på att pausa. Ska ringa dem imorgon och fråga. Kan ju va det där med åldern som @annlo nämnde.

Kollar kfm kontouttrag när skuldsanering sätter igång? Vad säger dom om man sålt av saker ur garaget och fått in pengar ?

Kollar kfm kontouttrag när skuldsanering sätter igång? Vad säger dom om man sålt av saker ur garaget och fått in pengar ?

Att saneringen ska ändras innebär att du ökar din inkomst med ca 3-4 tusen per månad. Så om du inte säljer i hästväg så är det väl bara till din fördel.

Men när börjar dom kolla kontoutdrag ?har inte fått svar om saneringen än

KFM kollar om det finns bankmedel. Men det gör dem i samband med att man har löneutmätning. Jag har inte varit med om att de tagit ut kontoutdrag. Utan de har kontaktat min bank och kollat om det finns bankmedel sparat och/el fonder att utmäta.
Vi sålde ju en del saker i o m att vi sålde huset. Det vi fick för sånt som vi sålde var inget som man på skusan var intresserad av. Bara överskottet från huset förstås.

För min del så sa min handläggare att jag behöver begära omprövning om min inkomst ökar varaktig 4000-5000 kr netto per månad.

Skuldsaneringen kan vad jag vet inte göra några kontroller alls, inget stöd i skuldsaneringslagen för det. Det enda som kollas är att betalningar sker som det ska. Borgenärerna får bevaka om inkomster sticker iväg eller liknande.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp