Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har på fem år vilket väl var samma på gamla systemet?
Det bästa, förutom att jag kan se ett ljus i tunneln, är att jag går behålla lönen i juni och december.

Jag menar att med nya systemet så börjar man betala enligt plan direkt vid inledande. Vilket gör att när man väl får beslut så har man redan betalat X antal månader på sin sanering. Så var det ju inte förut, då började de 5 åren av avbetalningar först vid beslut.
Är oxå glad över att få två normala månader/år :)

Jag menar att med nya systemet så börjar man betala enligt plan direkt vid inledande. Vilket gör att när man väl får beslut så har man redan betalat X antal månader på sin sanering. Så var det ju inte förut, då började de 5 åren av avbetalningar först vid beslut.
Är oxå glad över att få två normala månader/år :)
Ah, då förstår jag :)

Jag funderar på en sak.... tycker kfm att man uppfyller kriterierna för att kunna få skuldsanering om de har skickat ut betalplan till mig och de jag har lån hos?
Känns som att de inte skulle skicka ut förslag på betalplan om de inte tycker man ska få det? Förstår ni hur jag menar?

Jag funderar på en sak.... tycker kfm att man uppfyller kriterierna för att kunna få skuldsanering om de har skickat ut betalplan till mig och de jag har lån hos?
Känns som att de inte skulle skicka ut förslag på betalplan om de inte tycker man ska få det? Förstår ni hur jag menar?
Har du fått inledande så ja, då anser kfm att du uppfyllt kriterierna...

Har skickat in om skuldsanering idag, men är ganska så säker på att jag ”missat” ganska många skulder = / Vad händer med dom som man ”missar”?

Har skickat in om skuldsanering idag, men är ganska så säker på att jag ”missat” ganska många skulder = / Vad händer med dom som man ”missar”?
Det är ingen fara! Nu är det mkt upp till dem du har skulder hos att anmäla det till skusan om/när du får inledande och ditt namn står i POIT. De som inte anmäler sin skuld kan inte heller sen komma och kräva betalt av dej när du får saneringen beviljad. Dom har missat sin chans s a s.

Jo det stämmer så jag borde få besked senast slutet av april för då har det gått 6 månader sen jag ansökte.
Nu är har det snart gått 6månader men inte hört något mer sen 1a samtalet. Har mailat handläggaren om allt rörande min ekonomi.
Aningen nervös när det har gått så länge, borde man sikta in sig på ett avslag när man inte hört något?

Nu är har det snart gått 6månader men inte hört något mer sen 1a samtalet. Har mailat handläggaren om allt rörande min ekonomi.
Aningen nervös när det har gått så länge, borde man sikta in sig på ett avslag när man inte hört något?
Vad gällde första samtalet? Har du fått inledande eller är det det du väntar på?

Försöker läsa på så mycket som möjligt vad det gäller skuldsanering. En sak jag inte hittar fakta om är när en omprövning ska göras om det inte gäller en själv utan sambo/make/maka.

Har några olika scenarion:

1. Hen får ett stort arv
2. Hen får större bonus på lönen
3. Hen är egen företagare och får/tar utdelning
4. Hen får löneförhöjning

Ska detta anmälas? I alla dessa fall ( kanske inte 4) ska hen drabbas av att inte få detta för att hen lever med en person som har ekonomiska problem?

Har de rätt att kolla upp sambo/make/maka genom åren och görs det?

Många har inte gemensam ekonomi, är det en skyldighet för den som inte har skuldsanering att informera den andre om vad hen har för pengar/inkomst? Vad händer då om denne inte berättar utan det kommer någon på och kräver omprövning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp