Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad gällde första samtalet? Har du fått inledande eller är det det du väntar på?
Jo det är inledande jag väntar på.
1a samtalet var om mina uppgifter stämmer, sen sa han att han skulle räkna på detta och återkomma men inte hört något mer så därför är man lite nervös..

Försöker läsa på så mycket som möjligt vad det gäller skuldsanering. En sak jag inte hittar fakta om är när en omprövning ska göras om det inte gäller en själv utan sambo/make/maka.

Har några olika scenarion:

1. Hen får ett stort arv
2. Hen får större bonus på lönen
3. Hen är egen företagare och får/tar utdelning
4. Hen får löneförhöjning

Ska detta anmälas? I alla dessa fall ( kanske inte 4) ska hen drabbas av att inte få detta för att hen lever med en person som har ekonomiska problem?

Har de rätt att kolla upp sambo/make/maka genom åren och görs det?

Många har inte gemensam ekonomi, är det en skyldighet för den som inte har skuldsanering att informera den andre om vad hen har för pengar/inkomst? Vad händer då om denne inte berättar utan det kommer någon på och kräver omprövning?
Jag är ganska övertygad om man är sammanboende/gifta så räknas ekonomin som gemensam. @Lasseman

Ja det vet jag, men nu menar jag främst i det fall om det uppstår en engångssumma av någon anledning. Ska den man lever med inte få ta emot något och behålla det pga att den lever med en person med skulder?
Att inkomst som lön och gemensamma utgifter räknas är väl förståeligt, men kan det verkligen vara så att de vill ta oväntade summor och fördela ut det på en annan persons skulder?

Jo det är inledande jag väntar på.
1a samtalet var om mina uppgifter stämmer, sen sa han att han skulle räkna på detta och återkomma men inte hört något mer så därför är man lite nervös..
Ring och fråga:) brukar inte ta mer än en dag eller två tills de återkommer för de flesta..

Jag är ganska övertygad om man är sammanboende/gifta så räknas ekonomin som gemensam. @Lasseman

Absolut.

Rätt att kolla. Spontant är taxeringsuppgifter offentliga så Intrum kan ringa skatteverket och fråga om sambons inkomst, är den flera hundra tusen över det som betalplanen är beräknad på så kommer dom nog begära omprövning

Oj, hoppas du får ett besked när du ringer. Väntetiden ska enligt KF ligga på ca 19 veckor just nu innan de börjar titta på din ansökan, men verkar konstigt att det dröjt så (och inte så hoppfullt att läsa för mig som väntar på den första kontakten).

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp