Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är en del av skälighetsbedömningen

Om det blir avslag direkt vid skuldsanering alltså inte ens inledande, ringer de då eller kommer det bara ett brev med orsak?
Är lite otålig eftersom jag skickade in ansökan 29/10 och inte hört något.

Om det blir avslag direkt vid skuldsanering alltså inte ens inledande, ringer de då eller kommer det bara ett brev med orsak?
Är lite otålig eftersom jag skickade in ansökan 29/10 och inte hört något.
Första gången min man ansökte och fick avslag ringde de inte utan det kom ett brev.

Ok. Jag ansökte i slutet av oktober o inte hört något så jag får hoppas de ringer då istället.

Ok. Jag ansökte i slutet av oktober o inte hört något så jag får hoppas de ringer då istället.

Hej!
Jag har kämpat och kämpat i snart 1 år för att få min ekonomi att gå ihop och få bort mina UC så jag skulle kunnat ta ett hopbakslån. Jag har sålt min bil, jag har betalat av på mina 16 olika lån, fixat med skattejämkning och bytt jobb.

Nu står jag utan jobb få jag sa upp mig (en chansning) jag vet, men för att komma till ett större företag med bättre lön. Ska tilläggas att jag sa upp mig för att slippa behöva va beroende av bilen och åker numera buss!!

Har ca. 350tk i skulder utspritt på 16 lån, räntorna är fruktanavärt höga och jag kan inte längre hålla allt uppe.

Vad är mina chanser till att få skuldsanering trots att jag inte har något jobb för tillfället?

Har verkligen gjort allt och är så nere pga av att det inte gick som jag tänkt. Har dock inget hos kfm än

Peace

Hej Zed,
Någon får gärna rätta mig om jag har fel men poängen med skuldsanering innebär :

Du är så skuldsatt att du inte på något sätt kan betala dina skulder på många år.
Skuldsaneringen är rimlig med hänsyn till dina personliga och ekonomiska förhållanden.

350.000 låter som en hyfsat "Låg" summa. När du har ett fast arbete och ett bra jobb så kan du i princip ta ett blancolån (som du betalar 3-4.000 i månaden på) & sen lever ett gott liv.

Sen måste jag fråga dig, varför säger du upp dig utan att ha nytt jobb klart :D?

Dina chanser är sämre då det blir svårt att reda ut din betalningsförmåga på sikt, du förväntas inte vara arbetslös i 5 år antar jag utan ha en hyfsaf inkomst inom kort igen

Hejsan alla:) Jag fick beviljad skuldsanering förra året may 2017. Tror ni att har chans att jag får behålla mina skattepengar i juni? Är det nån som har erfarenhet ? Tacksam om någon som kan svara tack snälla..

Ja du får behålla din askattepengar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp