Du ska inte kunna förlora någonting. Det finns ett nytt EU-direktiv beträffande detta som trädde ikraft 1/6 2017 https://www.konsumenternas.se/betala/fakta/ratt-till-kontoTack för svar! Hoppas jag inte förlorar BankID bara, bli besvärligt nu när man betalar nästan allt via nätet!
Läst någonstans att Swedbank är lite svåra där men hos andra banker har jag hört det fungerarTack för svar! Hoppas jag inte förlorar BankID bara, bli besvärligt nu när man betalar nästan allt via nätet!
Nej det undantas inte. Även skulder man glömt ta upp el inte kommit ihåg kommer med. Banken kan ju knappast dra 10 000 kr bara rakt av om krediten kommer med i skuldsaneringen. De får inte göra det helt enkelt.
Hade själv ett konto hos Handelsbanken med utnyttjad kredit som räknades in i min skuldsanering. Det var dock inte samma som mitt lönekonto som jag har Mastercard kopplat till.
Tänkte bara ge en liten uppdatering..
jag fick avslag på min skuldsanering och även min överklagantyvärr..
nu får jag försöka härda ut en tid och söka igen. Känns dock ganska uppgivet och dystert just nu!
Jag håller mina tummar för er andra som är under inledande att det går hela vägen!
Skickade in ansökan 9 okt -17, men har inte fått någo besked ännu. Är orolig för att jag glömt att ta upp min checkkredit (10 000) hos Swedbank, kan ju innebära också att jag förlorar bankkort och BankID och att banken drar 10000 på mitt konto. Katastrof!
Någon som vet om checkkredit kan undantas vid skuldsanering. ?..
Då man får inledande så står det POIT o då är det upp till dem man har skulder hos att anmäla det till KFM. Så har man missat nått så kommer det med.Jag har precis skickat in en ansökan, men jag glömde ett par lån. Kommer det ställa till det?
Jag beklagar verkligen :-/ Förstår att det känns tungt. Hoppas du orkar gå igenom processen lite längre fram igen. Kram!Tänkte bara ge en liten uppdatering..
jag fick avslag på min skuldsanering och även min överklagantyvärr..
nu får jag försöka härda ut en tid och söka igen. Känns dock ganska uppgivet och dystert just nu!
Jag håller mina tummar för er andra som är under inledande att det går hela vägen!