Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jag har skuldsanering, en historik av psykisk ohälsa på papper och sa upp mig nyss med 2 år kvar av saneringen då jag inte pallar heltidstjänsten på mitt nuvarande jobb. kände att det enda jag ville när jag vakna varje morgon var att ställa mig framför tåget.

vad gör man nu? jag söker nya jobb men om jag inte får jobb direkt är jag väl rätt körd. då får man nog överge moderlandet för danmark för man kan väl inte ompröva när man sagt upp sig själv antar jag. någon som varit i min sits?

jag har skuldsanering, en historik av psykisk ohälsa på papper och sa upp mig nyss med 2 år kvar av saneringen då jag inte pallar heltidstjänsten på mitt nuvarande jobb. kände att det enda jag ville när jag vakna varje morgon var att ställa mig framför tåget.

vad gör man nu? jag söker nya jobb men om jag inte får jobb direkt är jag väl rätt körd. då får man nog överge moderlandet för danmark för man kan väl inte ompröva när man sagt upp sig själv antar jag. någon som varit i min sits?
Du måste ompröva i vilket fall som och du får beskriva din situation och kan du få ett läkarintyg på din psykiska ohälsa så vore det bra.

Har du ingen uppsägningstid så du klarar att betala någon månad till? Har du inte lyckats spara lite under saneringen?

Har du ingen uppsägningstid så du klarar att betala någon månad till? Har du inte lyckats spara lite under saneringen?
De tre första månaderna anses man klara med buffert och betalningsfri månad men en omprövning tar tid så det går nog den tiden.

jag fick ju en slutlön som räcker till oktober. hur jag ska få fram till november får vi se. december är ju fri.

måste jag ompröva även fast jag inte vill? om borgenärerna säger nej avbryts saneringen då? isf vill jag inte ompröva utan hoppas de löser sig.

jag har utdrag från att jag varit hos läkare. var sjukskriven pga depression och utbrändhet. det finns i min journal på 1177. kände mig nästan lite småtvingad tillbaka till arbetsplatsen av min läkare, inte av min psykolog. läkaren tyckte inte man skulle vara borta från jobbet för länge men när man inte mår bra är det ju svårt att göra ett bra jobb även om jag inser varför man inte ska distansera sig.

vill inte ompröva om det riskerar min sanering. då får jag hellre försöka lösa det tillsvidare.

jag fick ju en slutlön som räcker till oktober. hur jag ska få fram till november får vi se. december är ju fri.

måste jag ompröva även fast jag inte vill? om borgenärerna säger nej avbryts saneringen då? isf vill jag inte ompröva utan hoppas de löser sig.
Skuldsaneringen avbryts inte så länge du betalar. Vilket du tänkt göra fram till december. Så då är det lika bra att ompröva redan nu.

Skuldsaneringen avbryts inte så länge du betalar. Vilket du tänkt göra fram till december. Så då är det lika bra att ompröva redan nu.

fast varför ska jag ompröva?

borgenärerna lär väl inte acceptera att jag har 0kr inkomst så det känns ju som en onödig process? eller måste man alltid ompröva. om dom säger nej så fortsätter min plan på 10000 i månaden? jag riskerar ingenting med att ompröva?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp