- Meddelanden
- 1 509
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 867
fast varför ska jag ompröva?
borgenärerna lär väl inte acceptera att jag har 0kr inkomst så det känns ju som en onödig process? eller måste man alltid ompröva. om dom säger nej så fortsätter min plan på 10000 i månaden? jag riskerar ingenting med att ompröva?
Om du inte får ett nytt jobb och i slutändan står där och inte kan betala på saneringen så lär den ju upphävas. Det är alltid bättre att ompröva själv än att vänta på att en borgenär gör det. Om du omprövar och inte lyckas få ett nytt jobb finns det väl en risk att saneringen förlängs med upp till två år. Osannolikt att den hävs om du har papper på anledningen till att du sagt upp dig, alltså ditt mående. Är fortsatt sjukskrivning inte möjligt?
Kan du spara undan pengar dom kommande månaderna för att eventuellt täcka upp betalning den första månaden du inte har inkomst?
Det är ju inte heller alltid som borgenärerna får ta del av att du omprövat om skusan inte anser att det är av betydelse. Du förkommer ju borgenärerna genom att ompröva själv, skulle dom ompröva och du inte gjort det är det värre.