Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
fast varför ska jag ompröva?

borgenärerna lär väl inte acceptera att jag har 0kr inkomst så det känns ju som en onödig process? eller måste man alltid ompröva. om dom säger nej så fortsätter min plan på 10000 i månaden? jag riskerar ingenting med att ompröva?

Om du inte får ett nytt jobb och i slutändan står där och inte kan betala på saneringen så lär den ju upphävas. Det är alltid bättre att ompröva själv än att vänta på att en borgenär gör det. Om du omprövar och inte lyckas få ett nytt jobb finns det väl en risk att saneringen förlängs med upp till två år. Osannolikt att den hävs om du har papper på anledningen till att du sagt upp dig, alltså ditt mående. Är fortsatt sjukskrivning inte möjligt?

Kan du spara undan pengar dom kommande månaderna för att eventuellt täcka upp betalning den första månaden du inte har inkomst?

Det är ju inte heller alltid som borgenärerna får ta del av att du omprövat om skusan inte anser att det är av betydelse. Du förkommer ju borgenärerna genom att ompröva själv, skulle dom ompröva och du inte gjort det är det värre.

fast varför ska jag ompröva?

borgenärerna lär väl inte acceptera att jag har 0kr inkomst så det känns ju som en onödig process? eller måste man alltid ompröva. om dom säger nej så fortsätter min plan på 10000 i månaden? jag riskerar ingenting med att ompröva?
Intressant faktiskt, att ompröva lägre inkomst pga egen uppsägning. Jag hade iaf omprövat, bifogat allt underlag och förklarat om ohälsan, kanske kryddat lite om att psykologen initierat initiativet. Har du a-kassa? Handläggningstiden ligger på 4 mån så fram tills dess har du ju, hinner du få jobb innan så är det ju bara att maila in och dra tillbaka omprövningen.

jag vill ju inte att saneringen förlängs.
då får jag försöka hanka mig fram genom att köra lite svarttaxi o så i absolut värsta fall om jag inte får ett nytt jobb. att få fram 10k i månaden är inte omöjligt men får ju ingenting över till annat.

om jag fortsätter betala enligt plan så behöver jag inte ompröva? om jag omprövar med min nya inkomst 0 kr i månaden så förlängs det 2 år?

Senast ändrad:
då får jag försöka hanka mig fram genom att köra lite svarttaxi o så i absolut värsta fall om jag inte får ett nytt jobb. att få fram 10k i månaden är inte omöjligt men får ju ingenting över till annat.

om jag fortsätter betala enligt plan så behöver jag inte ompröva? om jag omprövar med min nya inkomst 0 kr i månaden så förlängs det 2 år? vilket skit allt är just nu. kan man inte bara få dö i sömnen.

Det är ju inte säkert att den förlängs. Det är bättre att du omprövar och skaffar underlag på ditt mående, alternativt sjukskriver dig och sen fortsätter söka jobb.

om jag fortsätter betala enligt plan så behöver jag inte ompröva? om jag omprövar med min nya inkomst 0 kr i månaden så förlängs det 2 år? vilket skit allt är just nu. kan man inte bara få dö i sömnen.
Nej den kan inte förlängas om du själv omprövar.

Tja är ny här.
Vill bara börja berätta lite om mig och min situation.
Är 29 bast, har vart spelberoende i över 9 år. Har lån på 1.1 milj kolla på kronofogden sida att mina skulder kommer va det dubbla inom 10år.
Slutade spela för 11 månader och har inte tagit några nya lån sen dess. Tog hjälp av en skuldrådgivare som jag surrat med i några månader och han rekommendera mig att släppa allt till kronofogden och det gjorde jag bland det bästa jag har gjort , jag byte nummer så bankerna inte kunde få tag i mig mer för orka inte med deras jakt för mådde redan skit som det va. Så
har haft utmätning i några månader nu. Och har sen januari gått på KBT behandling och digitala självhjälpsmöten möten för spelberoende.
Ansökte om skuldsanering i maj fast min rådgivare bad mig att försöka vänta ett tag så jag skulle visa på att jag ville gör rätt för mig genom att betala via utmätning.
Så mina frågor vad tror ni om mina chanser till sanering?

Hur går det till om man får inledande eller avslag?
Vad gör jag om jag får inledande eller avslag?
Ska jag ansöka på nytt direkt om jag får avslag för handläggnings tiden är så lång.

Vad ska jag tänka på?

Tacksam för alla svar är så orolig kan ej sova om nätterna.

En till grej bara vill ej ha några svar att jag är värdelös speltorsk för det har jag fått höra dom senaste åren. Mitt självförtroende är lika noll. Är det nån som tänkt skriva nått taskigt svar så snälla gör ej det bespara er det.

Tja är ny här.
Vill bara börja berätta lite om mig och min situation.
Är 29 bast, har vart spelberoende i över 9 år. Har lån på 1.1 milj kolla på kronofogden sida att mina skulder kommer va det dubbla inom 10år.
Slutade spela för 11 månader och har inte tagit några nya lån sen dess. Tog hjälp av en skuldrådgivare som jag surrat med i några månader och han rekommendera mig att släppa allt till kronofogden och det gjorde jag bland det bästa jag har gjort , jag byte nummer så bankerna inte kunde få tag i mig mer för orka inte med deras jakt för mådde redan skit som det va. Så
har haft utmätning i några månader nu. Och har sen januari gått på KBT behandling och digitala självhjälpsmöten möten för spelberoende.
Ansökte om skuldsanering i maj fast min rådgivare bad mig att försöka vänta ett tag så jag skulle visa på att jag ville gör rätt för mig genom att betala via utmätning.
Så mina frågor vad tror ni om mina chanser till sanering?

Hur går det till om man får inledande eller avslag?
Vad gör jag om jag får inledande eller avslag?
Ska jag ansöka på nytt direkt om jag får avslag för handläggnings tiden är så lång.

Vad ska jag tänka på?

Tacksam för alla svar är så orolig kan ej sova om nätterna.

Om du får avslag så får du ju en förklaring till varför, skulle den förklaringen vara att du skuldsatt dig för nära i tid eller liknande så bör du inte söka om skuldsanering direkt. Då är det bättre att ha utmätning på lön ett tag för att visa på en brytpunkt i skuldsättningen och sedan söka igen när en viss tid har gått. Alternativt kan du överklaga ett beslut om avslag ifall det är legitimt. Det beror på vilket svar du får.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp