Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@johanc84 har du hört något ännu ?
Det går så sakta ! Dom uppdatera varje tisdag och det har gått framåt med en dag per vecka ! Från 4 maj till 5 maj på en hel vecka :) säkert alla som har semester ! Jag sökte 11 maj ! Så ta säkert 2 veckor till skulle jag tro ! Håll tummarna för mig <3

Ja, det stämmer att jag blev sambo förra året under pågående skuldsanering.
Min sambo och jag har liknande inkomster, så där är det ingen skillnad.
Däremot så gick jag från en boendekostnad som ensamstående på 7000kr till en hyra om 9000kr delat på 2, dvs min del blev 4500kr/mån.
Trodde därav att jag skulle betala mer till min skuldsanering, men dom ansåg att ökningen i mitt betalutrymme om 2500kr inte var skäl nog att ändra betalplanen för.

Det går så sakta ! Dom uppdatera varje tisdag och det har gått framåt med en dag per vecka ! Från 4 maj till 5 maj på en hel vecka :) säkert alla som har semester ! Jag sökte 11 maj ! Så ta säkert 2 veckor till skulle jag tro ! Håll tummarna för mig <3
Håller tummen två betyder otur.

Är det besked på skuldsanering du väntar på? Hur gammal är du vad har du i skuld?

Jag sökte 11 maj och väntar på inledande eller avslag ! Ca 930k totalt ! Och är 38 år i oktober :)

Håller tummarna.

Om du får skuldsanering/inledande räknas det ifrån 11 maj då?

Den kan jag besvara då jag har vunnit ett par hundra tusen på poolspel sedan min sanering startades. Jag har inte behövt visa något kontouttdrag alls.

Det enda kfm gör som jag tror är att dom går efter vad du har tjänat och justerar sedan beloppet du betalar om du ökat/minskat i inkomst. Jag tror inte att dom kollar upp vilken bank du har och sedan begär ut kontoutdrag från din bank eller från avanza för exempel.

Om man vinner 5 miljoner på lotto och köper ett hus i Spanien, hur ska kfm se det? Uppgifterna finns väl inte i din deklaration att du äger ett hus Spanien? Du har inga lån heller eftersom du casha huset kontant.
I en skuldsanering kollar ju kfm ingenting så kfm tar inte reda på något.
Vissa borgenärer är dock fenomenala på att upptäcka saker

Jag sökte 11 maj och väntar på inledande eller avslag ! Ca 930k totalt ! Och är 38 år i oktober :)

Intressant! Jag har på dryga miljonen och är 37år. 2barn. Jag fick avslag. För nytagna skulder var anledningen för mig. Lite kort har jag lång historik med överkonsumtion. Spelmissbruk och huset med exet å konstanta blancolån för renoveringar. Vad är din historik?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp