Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur lyckades ni hur länge hade ni utmätning innan ni fick skukdsanering?
Orsak?
Vad skrev ni i ert brev.
Jag känner mig så dum som gjorde allt för min son betalade typ för hans spelande, löste skulder räkningar köpte möbler i tron att jag skulle få tillbaks, blev rejält manipulerad.
Går på öppen vård för medberoende, betalt av en del, men har skulder på säkert 850 000 och är 60.
Hjälp.

Vad var orsaken till ditt avslag?

Jag skrev också till dom nu. Blir så rädd att det blir en ny anmärkning. Vill vara blank nästa år när min sanering är klar.
Förstår det, men skulle de mot förmodan skicka in ändå trots att skulden ingår i skuldsaneringen så är det bara att invända.
Vi har trots allt kämpat som fan under de här åren och vore väldigt trist att få anmärkning pga att någon skickar in ändå och att man råkar missa att invända.
Kände bara att det är bra att dela med sig av infon så att inte fler riskerar att råka missa att invända då man lätt kan få intrycket av att man inte behöver göra något om de skickar vidare:confused:

Undrar jag med, efter skatt! Så om man får ut ca 25000 normalt efter skatt minus ens del i hyra..och skulder på 1 miljon. Hur mkt har man kvar att leva på efter alla skit dragits ungefär och normalt. Alltså pengar man skall handla mat, bensin, telefonräkning å liknande räkningar för? 2000 kr, 5000kr el 7000kr? El rättare sagt hur mkt av dom 25000 ska KF ha? 10000 el 15000 i månan?
Hur länge hade du haft dina skulder? Vad skrev du som orsak, vad för frågor ringer de och ställer? Hade du löneutmätning?

Vad var orsaken till ditt avslag?
Dels färska skulder, jag inte gjort ngt för att få tillbaks pengarna???
Jag anmäler inte min beroende person, han har själv egna skulder
Jag pratade också med handläggaren om detta att jag var medberoende men hon gav mig avslag.
De räknade inte ens på det hela. Jag ska söka igen och har nu betalt en del skulder och bor billigare. Men jag kommer få löneutmätning snart.
Jag anser mig kvalificerad insolvent.
60 år ( pension vid 68 )
Vill kunna leva bra då även om pensionen är låg då pga inget sparande.
Hjälp jag går sönder, går regelbundet till öppen vården och är med vid anhörighets grupper

Hur lyckades ni hur länge hade ni utmätning innan ni fick skukdsanering?
Orsak?
Vad skrev ni i ert brev.
Jag känner mig så dum som gjorde allt för min son betalade typ för hans spelande, löste skulder räkningar köpte möbler i tron att jag skulle få tillbaks, blev rejält manipulerad.
Går på öppen vård för medberoende, betalt av en del, men har skulder på säkert 850 000 och är 60.
Hjälp.

Vad skrev du i brevet första gången du ansökte? Har du någon vårdkontakt? När jag ansökte försökte jag beskriva min situation från det jag började bli skuldsatt till när ansökan skrevs, hur det påverkade mig psykiskt och vad jag gjort för att förändra min sits. Jag hade även med intyg från bland annat läkare från psykiatrin som styrker mitt mående och situation. Man behöver inte skriva ett långt brev men jag valde att försöka få med allt för att försöka visa tydligt varför jag hamnat där jag hamnade. Ska tilläggas att jag var långtidssjukskriven med låg inkomst och 2 barn under 5 år när jag ansökte vilket troligen även det vägde in samt att senaste lånet som togs var under hösten innan jag skickade in ansökan våren 2018.

Jag pratade också med handläggaren om detta att jag var medberoende men hon gav mig avslag.
De räknade inte ens på det hela. Jag ska söka igen och har nu betalt en del skulder och bor billigare. Men jag kommer få löneutmätning snart.
60 år ( pension vid 68 )
Hjälp jag går sönder, går regelbundet till öppen vården och är med vid anhörighets grupper
Hade du med intyg från öppenvården för din situation? Be dem om det eller från kurator om du går hos kurator som kan styrka din situation och hur det påverkar dig. Kanske inte går igenom trots intyg men kan vara bra att ha med i ansökan som bevis på vad man har gjort och hur situationen påverkar.

60 år ( pension vid 68 )

När tog du ditt senaste lån?

När tog du ditt senaste lån?
Förra året 2021 typ nov-dec. Sökte i mars avslag och ska söka nu i höst, med intyget fr öppenvården.
Ett brev? Med mitt medberoende och att jag betalt av 7 skulder och bytt lägenhet.

Har hört att eg inte ta med mitt medberoende, men så var det ju.
Så svårt allt. Jag blev sjuk av att hjälpa en nära anhörig som själv sökt hjälp för sitt beroende och har själv skulder.
Så rädd

Förra året 2021 typ nov-dec. Sökte i mars avslag och ska söka nu i höst, med intyget fr öppenvården.
Ett brev? Med mitt medberoende och att jag betalt av 7 skulder och bytt lägenhet.

Så svårt allt. Jag blev sjuk av att hjälpa en nära anhörig som själv sökt hjälp för sitt beroende och har själv skulder.
Så rädd

Om jag hade varit du hade jag väntat ett år och haft utmätning och sen sökt igen. Ditt senaste lån ligger väldigt nära i tiden. Så gjorde jag innan jag ansökte för att visa på en brytpunkt i skuldsättningen.

Så rädd
Jag har gjort detsamma hjälpt anhörig med beroende och jag blev till slut sjuk i en utmattningsdepression. Jag fick beviljat skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp