- Meddelanden
- 249
- Mottagna reaktioner
- 52
- Poäng
- 177
De där låter underligt, säker att du inte missförstod eller att du inte formulerade dig rätt till handläggaren?Hej, Har levt med löneutmätning snart ett år och har jobbat mycket övertid för att kunna täcka en del privata skulder och då jag haft lån hos den bank jag får min lön utbetald.
Har skickat in min ansökan om skuldsanering i Januari och blev idag uppringd av min handläggare som ville ha kompletteringsuppgifter.
Min inkomst har varit högre än vad jag angivit i ansökan där jag skrivit in min ordinarie månadslön.
Sa det till min handläggare men dom vill slå ett snitt på dem 3 senaste månaderna och då är det ca 10k mer än Vad min ordinarie månadslön är.
Vad kan jag säga till dem förutom att jag betalat privata skulder? Försökt spara till mitt barn och försöka ha en liten buffert.
Sen så nämnde hon att det var ganska nära inpå tiden jag ansökte om skuldsanering.
Om jag får avslag nu, när är det rimligt att skicka in en ny ansökan då handläggningstiden är så pass lång?
Dom går ju såklart på din fasta månadslön, du får skicka in intyg från din arbetsgivare isf vad du lön är på inte svårare än så.
Man kan ju faktiskt byta jobb strax innan eller få löneökning osv.
tror ni har missförstått varandra.