Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla!

Om man anmäler högre lön i maj men det får genomslag i juli tex. Får man betala tillbaka den delen då från maj? Eller hur funkar det. Kan de bakdatera?

Jag kommer få utbetald semester från mitt gamla jobb (samtidigt som jag får vanlig månadslön från mitt nya jobb). 30 dagar plus ATF. Tas de pengarna (jag får det utbetalt för jag slutar/sagt upp mig). Jag kommer inte få betald semester på nya jobbet i sommar. Någon som vet principen i detta läget? Då jag gärna vill vara ledig men inte kommer kunna vara det obetalt (dvs om de tar dessa pengar)
//M
Det som man bör ompröva är regelbunden inkomstökning och inte enstaka månader.

Jag har läst inlägg både här och på facebook där folk som betalar 25-40´000:- per månad har kunnat spara undan allt från dom betalningsfria månaderna, så det blir i så fall 250´000-400´000:-
I mitt fall rasade inte ekonomin förrän skilsmässa och sjukdom satte käppar i hjulet.
Räcker med ett redigt tandläkarbesök för att det sparandet ska naggas.
Det är vanliga grunder. Det ligger dock mest på dig själv att få vettiga inkomster igen

Det är vanliga grunder. Det ligger dock mest på dig själv att få vettiga inkomster igen
För min del kommer min inkomst aldrig mer öka, snarare sjunka rejält när jag går från sjukpenning till sjukersättning.

Jag har läst inlägg både här och på facebook där folk som betalar 25-40´000:- per månad har kunnat spara undan allt från dom betalningsfria månaderna, så det blir i så fall 250´000-400´000:-
I mitt fall rasade inte ekonomin förrän skilsmässa och sjukdom satte käppar i hjulet.
Om dom betalar 25-40k i månaden då har dom en redig inkomst åtminstone kring 55-60k rent.
Då blir det lätt att spara, om dom får behålla 40k två gånger per år (betalningsfri månad) blir de 80k per år sen gånger 5år vblir 400k.

det är ju ingen annans fel än ditt att du har en låg inkomst.
Jag tjänar bra och om min skuldsannering går igenom räknar jag på att med betalningsfria månader kunna ha ca 300k i sparande efter skuldsaneringen.

du förstår jag är ekonomisk av mig, jag har löneutmätning nu och har trots de råd med både linser och tandläkare utan problem.
Jag tänker på mina inköp, mat räknas ut i kcal t.o.m på en dag onödigt att äta mer än vad kroppen behöver.

ska du då få mer pengar i sparande än mig trots att du inte har en lika hög inkomst? Känns fel…

Om man är smart har man folktandvården försäkring ca 150-200kr månaden då slipper om onödiga överraskningar.

och ja, man har råd med sånt trots löneutmätning osv. Bara man tänker ekonomiskt. Jag har råd med tämligen mycket olika saker trots utmätning för jag överkonsumerar inte allt (äter massa skit, äter för mycket osv)

man får planera helt enkelt.

det är ju ingen annans fel än ditt att du har en låg inkomst.
Jag tjänar bra och om min skuldsannering går igenom räknar jag på att med betalningsfria månader kunna ha ca 300k i sparande efter skuldsaneringen.

du förstår jag är ekonomisk av mig, jag har löneutmätning nu och har trots de råd med både linser och tandläkare utan problem.
Jag tänker på mina inköp, mat räknas ut i kcal t.o.m på en dag onödigt att äta mer än vad kroppen behöver.

ska du då få mer pengar i sparande än mig trots att du inte har en lika hög inkomst? Känns fel…
Tack för den... min låga inkomst beror på en olycka som skadat mig så pass att jag aldrig mer kommer kunna arbeta mer än max ett par timmar per dag.

Alla mina inköp är den absolut billigaste maten som går att få tag på, kläder tvättar jag bara varannan vecka för att minska slitaget och kostnaden att köra tvättmaskinen.
Mina tjocka vinterstrumpor har jag 2 par och tvättar dom max en gång per månad, och jag har dom på mig dygnet runt eftersom jag inte har råd att värma upp huset tillräckligt.

Mina glasögon köper jag i Ullared, var 8-9 år ungefär, när dom är så repiga eller trasiga att dom inte går att använda längre.
Så nja, så därför känns det lite olustigt att en del personer kan ha flera hundra tusen sparat efter en skuldsanering och varför dom i ditt fall 300´000:- inte har gått till att betala av skulder i större utsträckning.

Jag har under min skuldsanering ”styrt” vissa kostnader till de betalningsfria månaderna. Exvis tandläkarbesök (undersökning), försäkringar på bostad, bil och djur. Jag kontaktade försäkringsbolaget tidigt och berättade hur jag ville ha det upplagt med halv- eller helårsfaktura. I övrigt har jag sett till att nästan allt kommer på e-faktura som jag ändrar datum till så det dras lönedagen.
Det har fungerat bra och jag har har blykoll på pengarna.

och ja, man har råd med sånt trots löneutmätning osv. Bara man tänker ekonomiskt. Jag har råd med tämligen mycket olika saker trots utmätning för jag överkonsumerar inte allt (äter massa skit, äter för mycket osv)

man får planera helt enkelt.
Jag röker inte, snusar inte, knarkar inte, dricker inte alkohol i någon form, men visst.. äter massa skit gör jag dock, eftersom detta ofta är den billigaste maten...

Tack för den... min låga inkomst beror på en olycka som skadat mig så pass att jag aldrig mer kommer kunna arbeta mer än max ett par timmar per dag.

Alla mina inköp är den absolut billigaste maten som går att få tag på, kläder tvättar jag bara varannan vecka för att minska slitaget och kostnaden att köra tvättmaskinen.
Mina tjocka vinterstrumpor har jag 2 par och tvättar dom max en gång per månad, och jag har dom på mig dygnet runt eftersom jag inte har råd att värma upp huset tillräckligt.

Mina glasögon köper jag i Ullared, var 8-9 år ungefär, när dom är så repiga eller trasiga att dom inte går att använda längre.
Så nja, så därför känns det lite olustigt att en del personer kan ha flera hundra tusen sparat efter en skuldsanering och varför dom i ditt fall 300´000:- inte har gått till att betala av skulder i större utsträckning.
Men de är samma villkor för alla här i livet, det jag menar är att alla har två betalningsfria månader per år och så är de oavsett inkomst.
Du får väll utbilda dig och arbeta 50%?
Skulle jag gå ner till 50% skulle jag ha i brutto ca 27-30k

Jag röker inte, snusar inte, knarkar inte, dricker inte alkohol i någon form, men visst.. äter massa skit gör jag dock, eftersom detta ofta är den billigaste maten...
frukost: två hårdbrödmackor och en kopp kaffe
Lunch, 1st Gorbys kostar 7kr.
Middag: valfritt potatis, pasta och billigt kött, fisk eller fågel.
Kvällsmat samma som frukost.

du har lika mycket som mig i förbehållsbelopp eller vad de heter så nej jag förstår inte hur jag kan ha mer än dig kvar i månaden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp