Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
”Om ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft, det vill säga inte längre går att överklaga, får du tillbaka pengarna direkt från Skatteverket”

Du bör väl meddela din nya inkomst så snart det går. Antar du har en provanställning först, med tanke på att du har din nya lön redan då så är det rimligt att meddela det direkt
Tack för svar!

Yes 6 månader prov/visstid.

//M

Direkt när jag byter jobb då, antar jag.

Kontaktar de arbetsgivaren då för att konfirmera inkomst? Eller hur funkar det? Kanske inte det som är mest nice när man är ny. Därav frågan.

Tack för svar!

//M
Det kommer dom inte att göra.
Dom kollar din inkomst från Skatteverket om dom vill det, arbetsgivaren rapporterar in lönen månatligen till Skatteverket

Det kommer dom inte att göra.
Dom kollar din inkomst från Skatteverket om dom vill det, arbetsgivaren rapporterar in lönen månatligen till Skatteverket
Och det gäller att det man anger stämmer överens med det arbetsgivaren rapporterar till Skatteverket, jag blev tvungen att förklara och visa bevis på en diff på under 200:-.. vilket jag kan tycka var lite udda med tanke på att jag har skulder på nästan 2 miljoner och dom redan räknat ut att jag inte har något betalningsutrymme alls…

Direkt när jag byter jobb då, antar jag.

Kontaktar de arbetsgivaren då för att konfirmera inkomst? Eller hur funkar det? Kanske inte det som är mest nice när man är ny. Därav frågan.

Tack för svar!

//M
De kollar ingenting utan det är dina uppgifter som gäller. Om du redan nu vet att lönen höjs så hade jag omprövat direkt då det är lång handläggningstid.

Och det gäller att det man anger stämmer överens med det arbetsgivaren rapporterar till Skatteverket, jag blev tvungen att förklara och visa bevis på en diff på under 200:-.. vilket jag kan tycka var lite udda med tanke på att jag har skulder på nästan 2 miljoner och dom redan räknat ut att jag inte har något betalningsutrymme alls…
Hmmm konstigt! Då man ska tjäna ganska mycket mer för att de göra nya beräkningar.

Tack för svar!

//M

Hej!
Om man får godkänd skuldsanering och lyckas sedan få arvode, vinna på lotto eller något liknande. Vad gör man då? Känns väl inte som att man får någon nerkortad tid? Kan kronofogden kolla upp ens bankkonton? Det här är teoretiskt just nu, men säg man har en skuld på 500k och har skuldsanering och sedan får in säg 100k från arv. What to do?

Tacksam för svar

Hej!
Om man får godkänd skuldsanering och lyckas sedan få arvode, vinna på lotto eller något liknande. Vad gör man då? Känns väl inte som att man får någon nerkortad tid? Kan kronofogden kolla upp ens bankkonton? Det här är teoretiskt just nu, men säg man har en skuld på 500k och har skuldsanering och sedan får in säg 100k från arv. What to do?

Tacksam för svar
Då begär man omprövning

Hej!

Tacksam för svar
Man skickar och begär omprövning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp