Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej, har några frågor.

har fått förkortad skuldsanering 4år och sista betalning är denna månaden (januari)
Nu har barnets pappa kommit på att han vill inte längre ha sin son varannan vecka och jag kommer ha sonen på heltid.
Om jag nu får underhåll kommer KF ändra min betalningsplan och jag kan få börja betala igen sista året?
Om jag tex byter jobb och får 3000kr mer i månaden kan det bli att jag måste börja betala igen?
//M

Hej, har några frågor.

har fått förkortad skuldsanering 4år och sista betalning är denna månaden (januari)
Nu har barnets pappa kommit på att han vill inte längre ha sin son varannan vecka och jag kommer ha sonen på heltid.
Om jag nu får underhåll kommer KF ändra min betalningsplan och jag kan få börja betala igen sista året?
Om jag tex byter jobb och får 3000kr mer i månaden kan det bli att jag måste börja betala igen?
//M
Grattis till att du snart är klar!
Din betalplan kommer inte förlängas pga omständigheter du inte kände till vid beslutet, och förkortad plan beror ju på barn, och den omständigheten finns ju kvar :)
Känner mig tämligen säker på att din omprövning skulle avslås även om jag själv förmodligen skulle ompröva för säkerhets skull, jag har ju fortfarande lagen att förhålla mig till.

Och från en som knappt gjort första året på min 4-åriga plan, hur har åren varit? :) Om jag får fråga.

Den meningen förstår jag, men å andra sidan blir det lite taget ur sitt sammanhang, en självklarhet.
En inkomst man inte har kan ju inte beräknas.
Nä, en inkomst man inte har kan inte beräknas men kfm kan ju ändå anse att en inkomst man är berättigad till men väljer bort sätter käppar i hjulen vid en ansökan, då har man ju inte gjort allt man kan för att förändra sin situation

Hej.

säg att man har skuldsanering och att man efter ett år begär omprövning pga ökande inkomster, men får avslag för att ökningen är för liten.

när man nästa gång gör en ny omprövning, utgår KFM då från det belopp man uppgett den senaste, avslagna, omprövningen eller från beloppet i ansökan?

Den meningen förstår jag, men å andra sidan blir det lite taget ur sitt sammanhang, en självklarhet.
En inkomst man inte har kan ju inte beräknas.
Precis, jag tror handläggaren svarade väldigt generellt, om man inte har rätt till underhåll så är det klart att de inte räknar med det, men har man rätt till underhåll och avstår det så kommer de ändå räkna med att man har underhåll eller kort och gott avslå eftersom man inte gjort vad man kunnat.

Hej.

säg att man har skuldsanering och att man efter ett år begär omprövning pga ökande inkomster, men får avslag för att ökningen är för liten.

när man nästa gång gör en ny omprövning, utgår KFM då från det belopp man uppgett den senaste, avslagna, omprövningen eller från beloppet i ansökan?
Tror jag flyttar tråden till skuldsanering få den inte verkar höra hemma bland samlingslån

Senast ändrad:
Precis, jag tror handläggaren svarade väldigt generellt, om man inte har rätt till underhåll så är det klart att de inte räknar med det, men har man rätt till underhåll och avstår det så kommer de ändå räkna med att man har underhåll eller kort och gott avslå eftersom man inte gjort vad man kunnat.
Jo, fast jag avstår det ju inte så, utan han betalar kläder och aktiviter osv. Men får se :) Och de får gärna räkna på det eftersom jag tjänar så mkt mer än honom så handlar de om ca två tusen kr och tar han ut ännu mindre i lön så kanske de blir tusen lappen. Men får se :)

Nä, en inkomst man inte har kan inte beräknas men kfm kan ju ändå anse att en inkomst man är berättigad till men väljer bort sätter käppar i hjulen vid en ansökan, då har man ju inte gjort allt man kan för att förändra sin situation
Jo, men har vi ändå kommit överens om att han står för andra saker som ändå kostar som underhåll som jag hade fått betala.
Men får se vad de säger :) men förstår hur ni tänker. Han får betala vissa saker för jag ska kunna betala på mina lån osv

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp