Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok! Bättre att göra så då, ska testa göra en uträkning på hemsidan, finns det en för sanering och en för utmätning eller är de för samma ?
Ingen aning, uträkning för förbehåll är ju schablonbaserat och borde vara samma för båda (visste inte ens att det fanns två olika).

Ok! Bättre att göra så då, ska testa göra en uträkning på hemsidan, finns det en för sanering och en för utmätning eller är de för samma ?
Det är samma. Allt är likadant bara det att vid sanering får man två betalningsfria månader, samt en buffert på några hundra extra som bestäms av handläggaren.

Den nya uträkningen kommer förmodligen bli betydligt lägre och då får du iaf möjligheten att avgöra och beräkna vad som är bäst. Förstår om det känns drygt att börja begära underhåll ist för en uppgörelse som funkar men i slutändan behöver den ekonomiska situationen inte bli så olik nuet för någon av er, så länge det hittills varit ganska rättvist.
Eller så blir totalen ungefär lika även med beräkning av barn 50% om han ersätter dig en del.

Hur ni än gör, vilken uppgörelse ni än har mellan er, så måste det på kfm papper finnas fullt underhåll in för barnen om de bor hos dig annars anses man inte ha gjort vad man kan.

Det är samma. Allt är likadant bara det att vid sanering får man två betalningsfria månader, samt en buffert på några hundra extra som bestäms av handläggaren.
Fick detta nu när jag frågade,
Generellt om man inte erhåller underhållsbidrag så är det inget som tas med i beräkningen.

Den nya uträkningen kommer förmodligen bli betydligt lägre och då får du iaf möjligheten att avgöra och beräkna vad som är bäst. Förstår om det känns drygt att börja begära underhåll ist för en uppgörelse som funkar men i slutändan behöver den ekonomiska situationen inte bli så olik nuet för någon av er, så länge det hittills varit ganska rättvist.
Eller så blir totalen ungefär lika även med beräkning av barn 50% om han ersätter dig en del.
Ja, blev ca 17 tusen nu men frågade kf och då fick jag detta svar
Generellt om man inte erhåller underhållsbidrag så är det inget som tas med i beräkningen.

Fick detta nu när jag frågade,
Både min och sambons handläggare har sagt tvärtom. Du förväntas få underhåll om barnen bor heltid hos dig. Det är bara att du söker så får du se vad beslutet blir.

Ja, blev ca 17 tusen nu men frågade kf och då fick jag detta svar
Den meningen förstår jag, men å andra sidan blir det lite taget ur sitt sammanhang, en självklarhet.
En inkomst man inte har kan ju inte beräknas.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp