Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kfm kommer antingen avslå din ansökan om du inte sökt underhåll för barnen, i annat fall räknar de in i alla fall att du får underhåll och så dras det av ditt förbehåll så du får behålla mindre. Du tjänar nog inget i detta läge på att inte söka underhåll för barnen. Pengar för dagis/fritids får du ju behålla i ditt förbehåll?
Ja, vill inte söka då vi kommer överens om det själva. Då ska man inte behöva blanda in försäkringskassan, vad jag fattade som på försäkringskassan. Tråkigt om de ska avslå en ansökan för vi kommer överens

Underhåll räknas ut via försäkringskassan och baseras på vad du tjänar samt vad barnens andra förälder tjänar.
Ja, testade men handlade om någon tusen lapp då sambon tjänar mindre för han tar inte ut så mkt i lön

Ja, vill inte söka då vi kommer överens om det själva. Då ska man inte behöva blanda in försäkringskassan, vad jag fattade som på försäkringskassan. Tråkigt om de ska avslå en ansökan för vi kommer överens
Du behöver inte söka via försäkringskassan. Ni kan sköta det själva. Men kfm kommer räkna med att du får fullt underhåll för samtliga barn om de bor hos dig. Om du sen inte tar betalt av ditt ex för det så är det ju upp till dig, men det blir ju mindre för er att leva på.

Räknat per barn blir det väl en del.
Nja, 2500 ca tror jag det var. Så han betalar dagis på 1500 och sedan kläder och deras aktiviteter så blir det ju den summan :) som sagt jag har en hyra på 4000 jag tjänar ca tio tusen mer än honom. Delar de på dagis räkningen med när de räknar ut förbehållsbeloppet? Den står ju ändå på mig den räkningen

Om du vill gå runt det kan du inte uppge att barnen bor större tid hos dig, är ju omöjligt för beslutsfattare att ta hänsyn till egna uppgörelser. Ändra till barnen på halvtid så är det löst.

Nja, 2500 ca tror jag det var. Så han betalar dagis på 1500 och sedan kläder och deras aktiviteter så blir det ju den summan :) som sagt jag har en hyra på 4000 jag tjänar ca tio tusen mer än honom. Delar de på dagis räkningen med när de räknar ut förbehållsbeloppet? Den står ju ändå på mig den räkningen
Jo fast det ändrar inte det faktum att dagis får du behålla ändå för. Så det spelar ingen roll. De räknar med att barnen bor hos dig och då går dagisfakturan till dig.

Om du vill gå runt det kan du inte uppge att barnen bor större tid hos dig, är ju omöjligt för beslutsfattare att ta hänsyn till egna uppgörelser. Ändra till barnen på halvtid så är det löst.
Ok! Då behöver man inte betala underhåll då när de är varannan vecka?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp