Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Använt för att motsätta sig skuldsanering? Har det alltid varit framgångsrikt? Är det ens idé för mig att söka skuldsanering med den hyran?
Nej, i löneutmätningsammanhang, principen är densamma i skuldsanering.

Eventuellt på tidigare jobb kan vi ha invänt om bostadskostnad, minns inte riktigt

Han menar nog i samband med igångsättande av en löneutmätning - att man då har ansett att hyran har varit oskäligt hög. Man brukar få ge gäldenären ”dispens” i upp till ett år för att hitta ett boende med skälig hyra och under detta år ”accepteras” den höga hyran av KF…
Fattar inte riktigt den gången, hur ska man ens kunna hitta ett annat boende med skulder hos kronofogden för att få ner hyran? Vad jag har märkt så tar ingen hyresvärd i en med tång med skulder Vad händer efter ett år menar man?

Ca 1 miljon som ligger hos kf nu, runt 100-200k som inte landat där ännu varav CSN och mobiloperatör och säkerligen något mer.
Det är ju svårt att svara på men med en normal lön är det nog stört omöjligt att kunna bli skuldfri utan skuldsanering. Sen finns det så många andra komponenter förutom skulden. När togs lånen, i vilket syfte mm mm.
Dock kan man ju alltid söka.

Jag betalar hyra 5500:- till mamma.

Men 7000:- vore väl inte en oskälig höjning i dessa tider? Med el-pris och huspriset som skjuter i höjden.

betalar hellre 1500:- extra till min hjälpande mamma än några giriga banker.
Det lät inte så som du formulerade ser. 1500 är en hög höjning.

Jag betalar hyra 5500:- till mamma.

Men 7000:- vore väl inte en oskälig höjning i dessa tider? Med el-pris och huspriset som skjuter i höjden.

betalar hellre 1500:- extra till min hjälpande mamma än några giriga banker.
Skuldsanering är en ekonomisk rehabilitering pga situation vi själva satt oss i jag tycker inte att ditt argument håller.

Som oftast bara kan funka vid en totalrenovering alternativt en bruksvärdering och för befintliga hyresgäster trappas få den nya hyran in under en femårsperiod…
Precis vid stambyte brukar det landa runt den summan. Annars är det väl en höjning på ett par hundra per år.

Precis vid stambyte brukar det landa runt den summan. Annars är det väl en höjning på ett par hundra per år.
Stambyten innebär ju även utbyte av kök & toalett (inte relining dock) och ja, då brukar höjningen landa runt 1500kr/mån exkl eventuella fördyrande tillval.
Sen kan ju fastighetsägaren yrka på en bruksvärdering om dom anser att hyran i sin fastighet är lägre än marknadshyran för likartade objekt i området alternativt om man utfört arbeten i fastigheten som höjer värdet på fastigheten och gagnar hyresgästerna… :)

Stambyten innebär ju även utbyte av kök & toalett (inte relining dock) och ja, då brukar höjningen landa runt 1500kr/mån exkl eventuella fördyrande tillval.
Sen kan ju fastighetsägaren yrka på en bruksvärdering om dom anser att hyran i sin fastighet är lägre än marknadshyran för likartade objekt i området alternativt om man utfört arbeten i fastigheten som höjer värdet på fastigheten och gagnar hyresgästerna… :)

Relining behövs inte vid stambyte hoppad jag
Annars borde det inte heta stambyte

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp