Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har skuldsanering sedan ett år tillbaka ungefär.

Betalar 5500:- i månaden.

Hyr bostad av min mor, detta vet inte kronofogden. angav hyra: 5400:-

kan jag göra en omprövning och säga att hyresvärden höjt hyran till säg 7000:-. kan få ett hyreskontrakt skrivet av min mor om det skulle behövas.
Du har fått sanering var glad för det och försök göra rätt för dig istället för att ljuga och få ut mer varje månad.
Att betala 5500 i månaden känns ändå helt okej

Jag har skuldsanering sedan ett år tillbaka ungefär.

Betalar 5500:- i månaden.

Hyr bostad av min mor, detta vet inte kronofogden. angav hyra: 5400:-

kan jag göra en omprövning och säga att hyresvärden höjt hyran till säg 7000:-. kan få ett hyreskontrakt skrivet av min mor om det skulle behövas.
Det är så många här som skulle vilja ha skuldsanering och sköta den till punkt och pricka så jag upplever din fråga stötande.

Jag har många funderingar just nu och vill bla veta mer om detta med att få behålla en bil. Hur mycket värde får egentligen bilen ha? Skuldrådgivningen pratar om 10tusen. Via lite Googling får jag uppfattning upp mot 25. Lite mer tack vare situation med barn osv?

Känns ju som ett skämt å köpa en för 10-15. Då blir det ju löpande problem. Närmare 30 kan man ju hitta en mer stabil iaf.

Sen ska jag börja släppa flertalet aktörer till kronofogden. Vad säger kronofogden om dom granskar mitt konto I efterhand när löneutmätning / skuldsanering börjar?

Tänkte om jag väljer att köpa på mig saker som jag behöver i dagsläget? Som jag inte kunnat gjort pga för mycket utgifter å idiotiska beslut som spela bort dom.. Dvs from tex idag och till när allt börjar allt tas och jag får leva på minimum.

Ser dom ner på det beteendet och granskar varje krona flera månader tillbaka? Oavsett vad det går till.

Jag har många funderingar just nu och vill bla veta mer om detta med att få behålla en bil. Hur mycket värde får egentligen bilen ha? Skuldrådgivningen pratar om 10tusen. Google får jag uppfattning upp mot 25. Lite mer tsck vare mina barn osv? Känns ju som ett skämt å köpa en för 10-15. Då blir det ju löpande problem. Närmare 30 kan man ju hitta en mer stabil iaf.

Sen ska jag börja släppa flertalet aktörer till kronofogden. Vad säger kronofogden om dom granskar mitt konto I efterhand om jag väljer att köpa på mig saker som jag behöver i dagsläget? Som jag inte kunnat gjort pga för mycket utgifter å idiotiska beslut som spela bort dom.. Tänkte perioden innan dom försvinner helt osv. Eller ser dom ner på det beteendet och granskar varje krona flera månader tillbaka?
Vi fick behålla vår bil köpt för 28

Så egentligen betalar du ingen hyra ?
Varför ompröva ?
Jag betalar hyra 5500:- till mamma.

Men 7000:- vore väl inte en oskälig höjning i dessa tider? Med el-pris och huspriset som skjuter i höjden.

betalar hellre 1500:- extra till min hjälpande mamma än några giriga banker.

Jag betalar hyra 5500:- till mamma.

Men 7000:- vore väl inte en oskälig höjning i dessa tider? Med el-pris och huspriset som skjuter i höjden.

betalar hellre 1500:- extra till min hjälpande mamma än några giriga banker.
I ditt förra inlägg lät det som att du skulle göra en omprövning för att behålla pengarna själv.
Min hyra höjs med nån hundralapp/år så en så stor höjning som du skriver låter orimligt hög för mig, procentuellt sett.

Dessa "giriga banker" antar jag att du själv kontaktat en gång i världen?

Jag har själv skuldsanering f ö.

Senast ändrad:
jag släppte min skulder tidigare i år och alla har ännu inte trillat in men de flesta har det med beslut. Är det någon idé att prova att söka skuldsanering? Pratade med kronofogden idag, för övrigt ganska tråkig på gränsen till otrevlig person men han frågade om jag inte tänkt på skuldsanering.

jag släppte min skulder tidigare i år och alla har ännu inte trillat in men de flesta har det med beslut. Är det någon idé att prova att söka skuldsanering? Pratade med kronofogden idag, för övrigt ganska tråkig på gränsen till otrevlig person men han frågade om jag inte tänkt på skuldsanering.
Hur stora är dina skulder?

Ca 1 miljon som ligger hos kf nu, runt 100-200k som inte landat där ännu varav CSN och mobiloperatör och säkerligen något mer.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp