Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad säger man till långivare som ringer och tjatar om betalning när rådgivare och Kronofogden säger att man inte ska betala i väntan på beslut?
Du säger bara att de får invänta beslut från kronofogden om skuldsaneringen. Att de inte får några betalningar innan det är klart.

Lite så, ingen kommer nog göra något stort om hyran är 9700. Har man flera tusen över högsta godtagbara så bör det bedömas som orimligt hög hyra.
Jag har använt det några gånger

Använt för att motsätta sig skuldsanering? Har det alltid varit framgångsrikt? Är det ens idé för mig att söka skuldsanering med den hyran?

Vad behöver man tänka på att inte missa vid en omprövning ? Ska eventuellt få en ersättning på arbetskada om kanske 45tkr, någon som har erfarenhet vad ska man göra ? Tacksam för svar mvh

Använt för att motsätta sig skuldsanering? Har det alltid varit framgångsrikt? Är det ens idé för mig att söka skuldsanering med den hyran?

Han menar nog i samband med igångsättande av en löneutmätning - att man då har ansett att hyran har varit oskäligt hög. Man brukar få ge gäldenären ”dispens” i upp till ett år för att hitta ett boende med skälig hyra och under detta år ”accepteras” den höga hyran av KF…

Han menar nog i samband med igångsättande av en löneutmätning - att man då har ansett att hyran har varit oskäligt hög. Man brukar få ge gäldenären ”dispens” i upp till ett år för att hitta ett boende med skälig hyra och under detta år ”accepteras” den höga hyran av KF…

Jag planerar att söka skuldsanering utan löneutmätning. Jag är inte hos kronofogden eller inkasso i dagsläget.

Jag planerar att söka skuldsanering utan löneutmätning. Jag är inte hos kronofogden eller inkasso i dagsläget.
Nä, men de ekonomiska principerna är likvärdiga tror jag vare sig man har haft löneutmätning eller ej…

Nä, men de ekonomiska principerna är likvärdiga tror jag vare sig man har haft löneutmätning eller ej…
Tror oxå dom kan anse att man inte klarar av en skuldsanering då hyran är för hög i förhållande till vad man får behålla.

Enda alternativet att få billigare hyra i Stockholm är i så fall att bo inneboende i rum och det skulle inte funka för mig. Även 1:eek:r på 20kvm har hyror på 12000 och uppåt. Jag får nog glömma skuldsanering då, problemet är ju om jag så småningom skulle få löneutmätnings ändå och tvingas flytta pga för hög hyra.

Jag har skuldsanering sedan ett år tillbaka ungefär.

Betalar 5500:- i månaden.

Hyr bostad av min mor, detta vet inte kronofogden. angav hyra: 5400:-

kan jag göra en omprövning och säga att hyresvärden höjt hyran till säg 7000:-. kan få ett hyreskontrakt skrivet av min mor om det skulle behövas.
Så egentligen betalar du ingen hyra ?
Varför ompröva ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp