Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det blir mycket frågor nu… Har sökt mycket på detta och förstår att det inte finns någon fast gräns, så söker individuella erfarenheter ifall någon haft problem att man ansetts ha för hög hyra. Jag har 11500 kr i hyra idag, för en 2:a på 59kvm i Stockholm som jag alltså bor ensam i. Det skulle vara väldigt svårt för mig att få tag i något billigare. Tror ni det skulle godkännas för en ensam person?

Det är väl högt. Högsta godtagbara är 9525 i Stockholm

Ska jag anmäla skulden i en omprövningsansökan eller ska försäkringskassan begära omprövning, eller ska ingen begära omprövning för att den ska prekluderas? Det innebär väl att den ska ingå i skuldsaneringen men inte i betalplanen? Hur kommer vi dit?

Har kollat i tråden men hittar inget svar. Men har beslutet vunnit laga kraft 3 veckor efter beslutet är taget eller 3 veckor efter de publicerades i Poit?

Du har säkert skrivit det här innan, var för har du blivit nekad de två senaste gångerna.
Första var för nära inpå(ingen tydlig brytpunkt), andra så fick jag avslag för att skuldsättningen kom ifrån spelmissbruk.

Ska jag anmäla skulden i en omprövningsansökan eller ska försäkringskassan begära omprövning, eller ska ingen begära omprövning för att den ska prekluderas? Det innebär väl att den ska ingå i skuldsaneringen men inte i betalplanen? Hur kommer vi dit?
Kassan sköter nog det där själv utan omprövning

Är inte det mer av en vägledning?
Lite så, ingen kommer nog göra något stort om hyran är 9700. Har man flera tusen över högsta godtagbara så bör det bedömas som orimligt hög hyra.
Jag har använt det några gånger

Vad säger man till långivare som ringer och tjatar om betalning när rådgivare och Kronofogden säger att man inte ska betala i väntan på beslut?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp