Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ska man ha -nånting- att klaga på i processen hade det kanske varit önskvärt med lite mer tydlighet i budskapet ”om din ekonomi förändras och blir mycket bättre ska du begära omprövning”. Vad är mycket och vad är lite…?
Har någon här blivit omprövad på borgenärs initiativ?

Jag fick avslag. :(
Med motivering:
Att jag tagit lån för att spela om pengar och att skulderna uppkommit nära i tiden.

Jag slutade spela för 1 år sen och gått behandling sen dess. Mitt sista lån var taget ca för 1,5 år sen

Med motivering:
Att jag tagit lån för att spela om pengar och att skulderna uppkommit nära i tiden.

Jag slutade spela för 1 år sen och gått behandling sen dess. Mitt sista lån var taget ca för 1,5 år sen
Beklagar avslaget! Vet hur hopplöst det känns med ett avslag, men ge inte upp! Avvakta och sök igen när det gått längre tid från att du slutade spela.

Tycker det är svårt att ha skuldsanering, skickade in en omprövan om att betala mer då jag tjänat mer över en period på 4 månader, ca 40.000, med kontakt med handläggaren gällande omrpövning idag sa hon att en borgenär också precis inkomit med en ansökan . Det som kunde ske att jag får förlängt betalplan , men det var ju jag som sökte att betala mer , har för mig att det intr skulle bli så ifall man själv sökte? sen verkar ju inte den summan 4000-5000 stämma enligt handläggaren så är det egentligrn inte så i början av en skuldsanering men har du tex haft den i två år då kan den summan börja gälla? hatar när allt är så otydligt och ingen röd tråd att följa när detta är ett LIVSVIKTIGT beslut?

Med motivering:

Var det före eller efter inledande?

Tycker det är svårt att ha skuldsanering, skickade in en omprövan om att betala mer då jag tjänat mer över en period på 4 månader, ca 40.000, med kontakt med handläggaren gällande omrpövning idag sa hon att en borgenär också precis inkomit med en ansökan . Det som kunde ske att jag får förlängt betalplan , men det var ju jag som sökte att betala mer , har för mig att det intr skulle bli så ifall man själv sökte? sen verkar ju inte den summan 4000-5000 stämma enligt handläggaren så är det egentligrn inte så i början av en skuldsanering men har du tex haft den i två år då kan den summan börja gälla? hatar när allt är så otydligt och ingen röd tråd att följa när detta är ett LIVSVIKTIGT beslut?
Kontaktade du handläggare innan du tjänat mer eller efter?
Har du beslutad skuldsanering eller inledande?

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp