- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
Det tror jag inte man skall eller kan göra.Kan man skynda på en ansökan? Med kanske två veckor![]()
Låt nu processen ha sin gång...det som sker det sker.
Det tror jag inte man skall eller kan göra.Kan man skynda på en ansökan? Med kanske två veckor![]()
Words of wisdom my friendEtt råd i all välmening till alla er som sökt eller ska söka skuldsanering:
Tiden från att man skickar in ansökan till besked varierar och det enda man kan gå på är de handläggningstider som ligger på KF:s hemsida.
Alla vi som sökt och blivit beviljade har olika tider för handläggning. Detta bl a beroende på när man sökt och var ansökan handlagts.
Jag, och flera med mig, vet hur stressad man är i denna situationen och hur gärna man vill ha svar men den tiden som står på KF:s hemsida är det bästa besked man kan få tror jag.
Som sagt, ett råd i all välmening.

Jag har fått avslag, störst anledningen var att jag enbart jobbade 70%. Första gången jag sökte stod jag inte som arbetssökande, sen när jag gjorde det och aktivt sökte alla möjliga jobb så var inte det tillräckligt ändå, och tillräcklig tid hade inte gått som jag stått som arbetssökande. Hade jag haft heltid så hade ansökan gått igenom.Någon här som fått avslag på sin ansökan och isåfall varför?
Jag kommer inte ihåg när men de "försvinner" iafSkuldernna man har och förelägganden som står på mina sidor på KFMs hemsida.
"Försvinner" dom därifrån när saneringen vunnit laga kraft efter de 3 veckorna man fick beslutet att man får skuldsanering?

Grattis! Får man fråga hur mycket du fick betala de andra två åren? Inleder man med att betala i två år och sedan är de två sista åren med 0?Idag låg ett tjockt kuvert i brevlådan, efter inledande i april, sökte i februari.
Beviljad skuldsanering…! trots en borgenärs motsättning (tog lån i okt -20 och var enligt mig en helt rimlig motsättning).
Kommer betala runt 3% av den totala skulden på 800tkr, betalplan på 4 år varav två av dessa år är med nollplan, för att vara på andra sidan i april 2026.
Denna enorma lättnad och tacksamhet, att veta exakt vad jag har att förhålla mig till. Ett generöst förbehållsbelopp där jag får behålla 1000:- till bensin för barnomsorg, och 1000:- till buffert. Tacksam, som sagt.
Jag är som en öppen bok! Eller ja, nästanGrattis! Får man fråga hur mycket du fick betala de andra två åren? Inleder man med att betala i två år och sedan är de två sista åren med 0?