Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag fick avslag. :(
Med motivering:
Att jag tagit lån för att spela om pengar och att skulderna uppkommit nära i tiden.

Jag slutade spela för 1 år sen och gått behandling sen dess. Mitt sista lån var taget ca för 1,5 år sen

Beklagar verkligen. :(
Var det bara det som var motiveringen till avslag? Jag har själv tagit lån för att finansiera mitt spelande och senaste lånet var för cirka 2år sedan.
Har nu beslut om skuldsanering.

Har du varit skuldsatt länge?

Tycker det är svårt att ha skuldsanering, skickade in en omprövan om att betala mer då jag tjänat mer över en period på 4 månader, ca 40.000, med kontakt med handläggaren gällande omrpövning idag sa hon att en borgenär också precis inkomit med en ansökan . Det som kunde ske att jag får förlängt betalplan , men det var ju jag som sökte att betala mer , har för mig att det intr skulle bli så ifall man själv sökte? sen verkar ju inte den summan 4000-5000 stämma enligt handläggaren så är det egentligrn inte så i början av en skuldsanering men har du tex haft den i två år då kan den summan börja gälla? hatar när allt är så otydligt och ingen röd tråd att följa när detta är ett LIVSVIKTIGT beslut?
Angående upplevelsen att summan inte verkar stämma i början men efter tex två år, så finns info att det mycket riktigt kan vara så: ”Som huvudregel bör ansökan om omprövning beviljas och justering av betalningsbeloppet ske om gäldenärens ändrade ekonomiska förhållanden har medfört en förbättring av betalningsutrymmet med minst 4 000-5 000 kr per månad. Även mindre belopp kan leda till omprövning, om förändringen exempelvis ligger nära i tiden i förhållande till beslutet om skuldsanering”.

Beklagar verkligen. :(
Var det bara det som var motiveringen till avslag? Jag har själv tagit lån för att finansiera mitt spelande och senaste lånet var för cirka 2år sedan.
Har nu beslut om skuldsanering.

Har du varit skuldsatt länge?
Det var det enda som stod som motivering. Jag har överklagat beslutet och hänvisat till att jag slutat spela och slutat ta lån och gått behandling. Jag har varit skuldsatt sedan 2013. Men skuldsatte mig mest de senaste två åren pga spel.

Hur lång tid kan det ta tills förslag om betalplanen är utskickat till borgenärerna tills man får höra nåt? Vad är nästa brev man får hem så att säga, eller kan handläggaren höra av sig per telefon eller Mail istället

Tycker det är svårt att ha skuldsanering, skickade in en omprövan om att betala mer då jag tjänat mer över en period på 4 månader, ca 40.000, med kontakt med handläggaren gällande omrpövning idag sa hon att en borgenär också precis inkomit med en ansökan . Det som kunde ske att jag får förlängt betalplan , men det var ju jag som sökte att betala mer , har för mig att det intr skulle bli så ifall man själv sökte? sen verkar ju inte den summan 4000-5000 stämma enligt handläggaren så är det egentligrn inte så i början av en skuldsanering men har du tex haft den i två år då kan den summan börja gälla? hatar när allt är så otydligt och ingen röd tråd att följa när detta är ett LIVSVIKTIGT beslut?
Sååå märkligt ! Hur kunde din borgenär veta detta redan nu eller avsåg perioden Du tjänade mer förra året, så borgenären hade sett det på Din deklarerade inkomst för 2020 eller ?!

Ok din borgenär inkommit med omprövning så måste den intjänade ökade inkomsten ligga tillbaka i tiden och du har ansökt om omprövning efter perioden du tjänat extra.
Det känns som att ni omprövat samtidigt.

samtidigt

Hur lång tid kan det ta tills förslag om betalplanen är utskickat till borgenärerna tills man får höra nåt? Vad är nästa brev man får hem så att säga, eller kan handläggaren höra av sig per telefon eller Mail istället
Hade du inte fått problem med din ansökan ?

Hade du inte fått problem med din ansökan ?
Jo stämmer, att jag fick lönehöjning under inledande och samma dag det skickades ut betalplanen till borgenärerna. Och att handläggaren skulle göra en ny bedömning om jag skulle bli beviljad eller inte, och hon var tvungen att vänta 3 veckor till alla borgenärerna tagit del av den. Nu har det gått 4 veckor och inte ett ord om något, därav man börjar tycka det är dags att få höra någonting iaf

Vad konstigt, borde ju vara enkelt att utreda vem som omprövat först? Iofs är 40 000:- ganska mycket mer jämfört med tex 16 000:- (4000:-/mån), eller missuppfattar jag dig?
Men håller med, hade varit fint med mer konkreta riktlinjer.
Jag kommer tex få ungefär 3000:- mer i lön nästa månad, en kombo av tidigare felaktig lön utbetald och ett extrapass pga sjukdom. Känns dumt att ompröva för endast en månad avvikelse, eller…?

Sååå märkligt ! Hur kunde din borgenär veta detta redan nu eller avsåg perioden Du tjänade mer förra året, så borgenären hade sett det på Din deklarerade inkomst för 2020 eller ?!
Eftersom lönen redovisas månadsvis till Skatteverket borde väl borgenärer kunna se förändringar med typ endast 15 dagars förskjutning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp