Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har du haft utmätning tidigare? jag fick 4 år , har en dotter som är 4 år och varit med mig under hela hennes uppväxt med löneutmätning, därför fick jag 4 år för att hon skulle då ha levt med en pappa som har kronofogden under ganska lång tid, generellt va ja hört så får man kortare betalplan om man har barn , vissa har ja hört fått 3 år
Yes har utmätning nu sedan 1,5 år tillbaka :) har en dotter på 6 år och en liten till på väg som beräknas komma i slutet på april :) får verkligen hoppas på det då :) 3 eller 4 år vore bara en bonus som sagt :) tack för svaret :)

Yes har utmätning nu sedan 1,5 år tillbaka :) har en dotter på 6 år och en liten till på väg som beräknas komma i slutet på april :) får verkligen hoppas på det då :) 3 eller 4 år vore bara en bonus som sagt :) tack för svaret :)
Min betalplan ligger på 5 år om den går igenom har 2 barn, tror det är för att jag är sambo, hade jag varit ensamstående tror jag det blivit kortare tid

Min betalplan ligger på 5 år om den går igenom har 2 barn, tror det är för att jag är sambo, hade jag varit ensamstående tror jag det blivit kortare tid
Ja det blir säkert 5 år för mig med om jag nu skulle få sanering ! :) Man får vara glad för det ändå :)

Ja det blir säkert 5 år för mig med om jag nu skulle få sanering ! :) Man får vara glad för det ändå :)
Lyfte du de med handläggaren om kortare betalningsplan? min sa de lixom inte självmant utan nämnde ja hört man kan få kortare och då fick ja höra att ja de kan va aktuellt! vet ej om de hade betydelse i mitt fall

Lyfte du de med handläggaren om kortare betalningsplan? min sa de lixom inte självmant utan nämnde ja hört man kan få kortare och då fick ja höra att ja de kan va aktuellt! vet ej om de hade betydelse i mitt fall
Har inte hatt samtal ännu :) sökte 1 september , så lär nog dröja ett tag till :) så du tycker jag ska säga vi ska ha en till i slutet på april ?

Jag fick beslut om skuldsanering 20/9. Förstått att det ska gå 3 veckor från detta datum innan man kan vara hela säker på att man verkligen är beviljad skuldsanering.
Men vad är det som skulle kunna ställa till det nu?

Borgenärerna har ju godkänt betalplanen och ingen har motsatt sig att jag ska få skuldsanering stod det i brevet man fick hem.

Har inte hatt samtal ännu :) sökte 1 september , så lär nog dröja ett tag till :) så du tycker jag ska säga vi ska ha en till i slutet på april ?
Vill inte säga något som kan påverka negativt, Vet inte hur det funkar om du ska berätta nu eller inte du kommer ju att få göra en omprövning sedan antagligen , beroende på din kontakt mef handläggaren kan du lägga upp som en fråga, hur det funkar med betalningsplanen tidsmässigt om man har barn . Det var så jag frågade iallfall men någon annan får gärna flika in?

Du får spara vad du vill under din skuldsanering och vad du investerar i är upp till dig.
Ngt isk spar är inte aktuellt men bra att veta ändå. Är så små belopp under dessa år men man vill gärna bygga upp nån form av buffert.

Men menar ni att endast om nya lån uppkommer går krf igenom kontohistorik och saldo etc.

Jag kommer nog aldrig ta ett lån igen så länge jag lever.

Ngt isk spar är inte aktuellt men bra att veta ändå. Är så små belopp under dessa år men man vill gärna bygga upp nån form av buffert.

Men menar ni att endast om nya lån uppkommer går krf igenom kontohistorik och saldo etc.

Jag kommer nog aldrig ta ett lån igen så länge jag lever.

Kfm vill att man ska få ett annat tänk kring sin ekonomi och då är ett sparande jättebra. Man får en buffert, olika från person till person. Men jag får 1000:- varje månad som är räknad att jag ska spara.
Sedan får man behålla hela lönen Juni/December. Dessa pengar kan man även spara.

I mitt beslut stod det att jag är i stort behov av ekonomisk rehabilitering som ligger till stor grund att jag ska bli beviljad skuldsanering.
Så att det byggs upp ett sparande under dessa år är bara positivt!

Vad man gör med sina pengar under dessa tider är ingenting Kfm lägger energi på, bara du betalar in summan som är klubbad att man ska betala in.
Sedan är det dom du är skyldig pengar som kan om dom vill kolla upp hur din ekonomiska situation ser ut. Men ingen går in på dina konton och kollar.
Det är mer om du kanske byter jobb och får 10.000kr mer i lön som dom reagerar och vill göra en omprövning.

Som du själv skriver så blir det inga jättesummor man kan spara. Men jag själv satsar på att försöka lägga undan de 1000kr varje månad + om jag kan lite till. Sedan summan som man får behålla Junj/December

Kfm vill att man ska få ett annat tänk kring sin ekonomi och då är ett sparande jättebra. Man får en buffert, olika från person till person. Men jag får 1000:- varje månad som är räknad att jag ska spara.
Sedan får man behålla hela lönen Juni/December. Dessa pengar kan man även spara.

I mitt beslut stod det att jag är i stort behov av ekonomisk rehabilitering som ligger till stor grund att jag ska bli beviljad skuldsanering.
Så att det byggs upp ett sparande under dessa år är bara positivt!

Vad man gör med sina pengar under dessa tider är ingenting Kfm lägger energi på, bara du betalar in summan som är klubbad att man ska betala in.
Sedan är det dom du är skyldig pengar som kan om dom vill kolla upp hur din ekonomiska situation ser ut. Men ingen går in på dina konton och kollar.
Det är mer om du kanske byter jobb och får 10.000kr mer i lön som dom reagerar och vill göra en omprövning.

Som du själv skriver så blir det inga jättesummor man kan spara. Men jag själv satsar på att försöka lägga undan de 1000kr varje månad + om jag kan lite till. Sedan summan som man får behålla Junj/December
Låt säga att man skulle skaffa isk konto eller vinna 20.000 och spara på dem eller få i gåva ngt tex. Sen säger någon borgenär att dom tror att jag har pengar och så kollar krf mitt konto och ser att det är lite mer än jag borde kunna spara. Tar dom pengarna då eller finns det ngt tak på hur mkt man får spara.

Försökte googla men blev bara förvirrad då det står så olika på olika hemsidor.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp