Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Låt säga att man skulle skaffa isk konto eller vinna 20.000 och spara på dem eller få i gåva ngt tex. Sen säger någon borgenär att dom tror att jag har pengar och så kollar krf mitt konto och ser att det är lite mer än jag borde kunna spara. Tar dom pengarna då eller finns det ngt tak på hur mkt man får spara.

Försökte googla men blev bara förvirrad då det står så olika på olika hemsidor.
Det görs ingen i kontroll av konto under skuldsanering, de har inte rätt till det. Däremot så kan de begära utdrag om så önskas.

Det görs ingen i kontroll av konto under skuldsanering, de har inte rätt till det. Däremot så kan de begära utdrag om så önskas.
Så mao öppnar man konto i en annan bank, tex avanza, och ser till så pengarna flyttas dit via en tredjepart, typ sin sambo. På så vis om de frågar vid ett registerutdrag säger man att det var pengar man låg efter med för typ hyra och man får investera sina surt förvärvade slantar i lugn och ro :folded::vinnare:

Tack för svar. Man märker hur otroligt orolig man blir om minsta kr när man äntligen fått sanering och har fått chans till en omstart.

Så mao öppnar man konto i en annan bank, tex avanza, och ser till så pengarna flyttas dit via en tredjepart, typ sin sambo. På så vis om de frågar vid ett registerutdrag säger man att det var pengar man låg efter med för typ hyra och man får investera sina surt förvärvade slantar i lugn och ro :folded::vinnare:
Vad är registerutdrag? Menar du kontotransaktioner? :)

Hur vet handläggaren att man tagit ett lån/kredit innan skuldsaneringen? Är det när de börjar förhandla med borgenärerna de kommer fram antar jag? För om jag fattat rätt så kollar/pratar med än om vad man gjort för att bli skuldfri, hur man hamnat där man är osv ? Och när får man reda på om det blir 5 år eller lägre?

Hur vet handläggaren att man tagit ett lån/kredit innan skuldsaneringen? Är det när de börjar förhandla med borgenärerna de kommer fram antar jag? För om jag fattat rätt så kollar/pratar med än om vad man gjort för att bli skuldfri, hur man hamnat där man är osv ? Och när får man reda på om det blir 5 år eller lägre?
Om du inte meddelar det själv så lär någon av borgenärerna upptäcka det och meddela kfm.
Ja, du får ett samtal från din handläggare där ni lite mer noggrant går igenom din situation.
I samband med inledande får du veta om din betalplan sträcker sig i fem år eller mindre.

Om du inte meddelar det själv så lär någon av borgenärerna upptäcka det och meddela kfm.
Ja, du får ett samtal från din handläggare där ni lite mer noggrant går igenom din situation.
I samband med inledande får du veta om din betalplan sträcker sig i fem år eller mindre.
Ok! Vad bra! Har inte tagit några men var nyfiken! Tänker att det kan sabba allt! Så allt hänger egentligen på vad borgenära egentligen med skuldsaneringen? Vad är det som kan invända mot? Förstår att de får mindre än vad de tänkt! Ok! Toppen! Ska försöka knåpa ihop ett brev och skicka med så jag får med allt, kan tänka mig att jag kan bli lite nervös då jag verkligen verkligen vill ha detta! Sökt för en månad sen, brukar de så sent som möjligt i handläggnings tiden?

Så mao öppnar man konto i en annan bank, tex avanza, och ser till så pengarna flyttas dit via en tredjepart, typ sin sambo. På så vis om de frågar vid ett registerutdrag säger man att det var pengar man låg efter med för typ hyra och man får investera sina surt förvärvade slantar i lugn och ro :folded:
Tack för svar. Man märker hur otroligt orolig man blir om minsta kr när man äntligen fått sanering och har fått chans till en omstart.

Alla borgenärerna skickar in vad du är skyldig, när du tagit lånet osv, detta gör dom när de ser att du fått inledande i POIT som de bevakar.

Alla borgenärerna skickar in vad du är skyldig, när du tagit lånet osv, detta gör dom när de ser att du fått inledande i POIT som de bevakar.
Ok! Men jag har några skulder nu som jag nu släppt men de meddelar dom med antar jag? Har några inkasso som kommer gå vidare till kf nu och lån som går till inkasso.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp