Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så när man släppt allt kan en rimlig chans för att ansöka om skuldsanering vara ett år ca? Har någon ny skuld som då kanske är över året. Nästan alla skulder är äldre.
Låter rimligt.
Det är många aspekter som tas in i beslutet och "nya" lån är endast en.

Tack, får helt enkelt prova i början utav nästa år och se vad som sker. Är det någon här som provat att anlita ett företag som hjälper till att ansöka? Läste att det fanns, rent spontant låter allt väldigt krångligt när man inte är insatt i det.

Tack, får helt enkelt prova i början utav nästa år och se vad som sker. Är det någon här som provat att anlita ett företag som hjälper till att ansöka? Läste att det fanns, rent spontant låter allt väldigt krångligt när man inte är insatt i det.
Använd INTE nåt av de företagen!
Bara bluff och båg.
Det är inte så krångligt att ansöka och det finns garanterat flera här som kan hjälpa dig.
Även Budget- och skuldrådgivare i din kommun kan hjälpa till.

Tack för svar, får försöka läsa på när det är dags och se hur man gör då:) på något vis ska man väll reda ut det

Tack för svar, får försöka läsa på när det är dags och se hur man gör då:) på något vis ska man väll reda ut det
De flesta jag har kontakt med här på forumet som har skusan har löst det själva, så även jag.
Det fixar du :)

Senast ändrad:
Så skulderna ska vara mer än ett år? Men om man försökt samlat, dvs skulderna är äldre men man fått ihop mindre lån till färre större senaste året är det då kört?

som sagt jag ställde frågan tidigare och ni får gärna berätta mer om processen, vad de ställer för frågor, vad kollar de? Vad ska jag visa osv?
ffa ni som har barn.. är det skillnad som förälder än om man är själv?

Så skulderna ska vara mer än ett år? Men om man försökt samlat, dvs skulderna är äldre men man fått ihop mindre lån till färre större senaste året är det då kört?

som sagt jag ställde frågan tidigare och ni får gärna berätta mer om processen, vad de ställer för frågor, vad kollar de? Vad ska jag visa osv?
ffa ni som har barn.. är det skillnad som förälder än om man är själv?
Jag skrev aldrig att skulderna skulle vara längre än ett år.
Frågorna som de ställer handlar om hur man blivit skuldsatt, vad man gjort för att lösa sin situation, exvis samlat lån, försökt göra avbetalningsplaner med långivare/inkasso, sökt jobb om man är arbetslös mm.
Den första sak som kollas (antar jag) är om man är kvalificerat insolvent, dvs att man inte kommer att kunna lösa sina skulder under överskådlig tid, ca 10-15 år.

Jag inbillar mig att det är lättare att få en kortare betalningsplan om man har barn och att barnen vuxit upp i ett skuldsatt hem. Skuldsaneringen (anmärkningen) är alltid 5 år men kan man få betala kortare tid.

Senast ändrad:
Jag skrev aldrig att skulderna skulle vara längre än ett år.
Frågorna som de ställer handlar om hur man blivit skuldsatt, vad man gjort för att lösa sin situation, exvis samlat lån, försökt göra avbetalningsplaner med långivare/inkasso, sökt jobb om man är arbetslös mm.
Den första sak som kollas (antar jag) är om man är kvalificerat insolvent, dvs att man inte kommer att kunna lösa sina skulder under överskådlig tid, ca 10-15 år.

Jag inbillar mig att det är lättare att få en kortare betalningsplan om man har barn och att barnen vuxit upp i ett skuldsatt hem. Skuldsaneringen (anmärkningen) är alltid 5 år men kan man få betala kortare tid.
Börjar bli lite små nervös nu :) gått snart 1 månad nu ! Vi har en 6 åring hemma nu och en liten på väg i slutet på april ! Tror du det kan påverka att man kan få betala kortare tid ?

Börjar bli lite små nervös nu :) gått snart 1 månad nu ! Vi har en 6 åring hemma nu och en liten på väg i slutet på april ! Tror du det kan påverka att man kan få betala kortare tid ?
Det vågar jag tyvärr inte ha någon åsikt om. Jag är inte tillräckligt kunnig. Det var bara en spekulation i förra inlägget :)

Har du haft utmätning tidigare? jag fick 4 år , har en dotter som är 4 år och varit med mig under hela hennes uppväxt med löneutmätning, därför fick jag 4 år för att hon skulle då ha levt med en pappa som har kronofogden under ganska lång tid, generellt va ja hört så får man kortare betalplan om man har barn , vissa har ja hört fått 3 år

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp