- Meddelanden
- 72
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 147
Grattis!Tack snälla Åh herregud jag har kämpat så länge nu äntligen finns ett slutdatum
Grattis!Tack snälla Åh herregud jag har kämpat så länge nu äntligen finns ett slutdatum
Tack snälla, det har varit lång väntan från ansökan till nu. 13 månader …Grattis!
Mitt ärende har nästan på pricken samma datum som dig. Jag har oxå fått delgivningar, fast ställda skulder samt en skuld att betala, dock är alla skulder dom skickar om med i min skuld lista jag lämnat till skusan, jag fattar inte varför inte dom avdelningarna samkörs på kfm?Den här väntan är så plågsam. Sökte Skuldsanering 20/4, hade samtal med handläggare 30/6 och fick inledande 6/7. Sedan har det varit tyst. Har fått några delgivningar under tiden som jag bara har signerat. Sedan fick jag ett brev om ena skulden att KF behövde utreda om den ingick i Skuldsaneringen. Ringde upp och den jag pratade med sa att jag skulle maila om att de ärendena jag hade fått delgivning och beslut på ingick. Gjorde det och fick ett svar där de frågade om jag ville ansöka om återvinning. Vad är det? Det ska jag väl inte göra? Vill bara att de ska veta att de skulderna jag har hos KF nu ingår i Skuldsaneringen.
Hoppas att veckorna går snabbt och att jag/vi snart får besked och betalplan. Väntan är riktigt jobbig.
Förresten, en fråga till. Bufferten antar jag att det är ok att spara, får man spara den på tex Avanza?
Absolut!Återkoppla gärna när du pratat med dom.

Du får spara den var du vill. Kronofogden gör inga utmätningar så länge du sköter din skuldsanering och inte drar på dig nya skulder.Förresten, en fråga till. Bufferten antar jag att det är ok att spara, får man spara den på tex Avanza?
Aha. Man blir ju orolig när man får olika svar. Man vill ju inte göra något fel nu i processen. Mailade min handläggare förut för att fråga.Mitt ärende har nästan på pricken samma datum som dig. Jag har oxå fått delgivningar, fast ställda skulder samt en skuld att betala, dock är alla skulder dom skickar om med i min skuld lista jag lämnat till skusan, jag fattar inte varför inte dom avdelningarna samkörs på kfm?
Jag ringde upp när jag fick brev skuld att betala som kom i vanlig post? Allt före det har kommit i Kivra? Så märkligt, men iaf kunde han se att jag hade ett skusan ärende och även namn på min handläggare så han koppla mig dit o där fick jag svar att jag inte behövde bry mig med det som kommer brev om när det redan är med i skuld listan o det dubbelkolla hon att just den skulden gjorde. Hon sa att det är troligen nån miss pga semester tider, vikarier osv
Tack för svar. Tänkte försöka spara lite långsiktigt, försöka få till bra vanor från start.Du får spara den var du vill. Kronofogden gör inga utmätningar så länge du sköter din skuldsanering och inte drar på dig nya skulder.
Och man hamnar i rävsax om man börjar opponera sig, tvistiga fordringar ingår inte i en skuldsanering, och en tvistig fordran brukar i sig rendera i avslag på hela skuldsaneringen, då är det inte lätt att avgöra vad man ska göraExakt! Han använder sig av den här strategin för att han saknar utslag via betalningsföreläggande. Har pratat med folk på Kronofogden och alla förstod vem det handlade om. Dom var dock omedvetna om just det här tillvägagångsättet.
Yes, du har rätt.Och man hamnar i rävsax om man börjar opponera sig, tvistiga fordringar ingår inte i en skuldsanering, och en tvistig fordran brukar i sig rendera i avslag på hela skuldsaneringen, då är det inte lätt att avgöra vad man ska göra