Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tänkte bara kika med er kunniga om en sak.
Jag fick inledande skuldsanering 1 Juni. Nu igår så fick jag meddelande på Kivra att KFM beslutat utslag på en skuld som låg som "pågående".

Har inte hört något från min handläggare på skuldsaneringen sedan vårat samtal där några dagar innan 1 Juni.

Nu när nojigheten börjar ta över, kan det vara så att saneringen blivit nekad utan att handläggaren hunnit höra av sig eller är det som det ska att en skuld som ligger som pågående även under inledande går till utslag?
Exakt samma sak hände mig. KFM beslutade i ett ärende som låg som pågående. Ringde den handläggaren och han sa bara att beslut är fattat och sen ligger beslutet där och de vidtar inga åtgärder förrän beslutet om skuldsanering är fattat. Skulden kommer ingå i din skuldsanering, precis som alla andra.

Tror inte att du behöver vara nojig alls. Men ring på måndag och kolla. :)

Exakt samma sak hände mig. KFM beslutade i ett ärende som låg som pågående. Ringde den handläggaren och han sa bara att beslut är fattat och sen ligger beslutet där och de vidtar inga åtgärder förrän beslutet om skuldsanering är fattat. Skulden kommer ingå i din skuldsanering, precis som alla andra.

Tror inte att du behöver vara nojig alls. Men ring på måndag och kolla. :)

Okej. Fick svar av Lasseman att det rullar på som vanligt sånt där. :) Så verkar lugnt och om du fick samma så kan jag återgå till det normala som jag planerat idag, ligga i solen varvat med att se fotboll :facejoy:
Men är just sånt här som kan förstöra en hel helg för man bara går runt och nojar och övertänker.
Tack för att du svarade och ha en härlig dag! :)

Okej. Fick svar av Lasseman att det rullar på som vanligt sånt där. :) Så verkar lugnt och om du fick samma så kan jag återgå till det normala som jag planerat idag, ligga i solen varvat med att se fotboll :facejoy:
Men är just sånt här som kan förstöra en hel helg för man bara går runt och nojar och övertänker.
Tack för att du svarade och ha en härlig dag! :)
Fortsätt att ha det härligt och släpp det. :)
Jag ska göra exakt som du, sol, fotboll och ett par glas glas vin.:)

Tänkte bara kika med er kunniga om en sak.
Jag fick inledande skuldsanering 1 Juni. Nu igår så fick jag meddelande på Kivra att KFM beslutat utslag på en skuld som låg som "pågående".

Har inte hört något från min handläggare på skuldsaneringen sedan vårat samtal där några dagar innan 1 Juni.

Nu när nojigheten börjar ta över, kan det vara så att saneringen blivit nekad utan att handläggaren hunnit höra av sig eller är det som det ska att en skuld som ligger som pågående även under inledande går till utslag?
Du behöver inte oroa dig.
Jag är säker på att din skuldsanering pågår.

Skuldsanering och utmätning är två olika saker och instanser.
Skuldsaneringsenheten har inte rätt att ta några pengar el göra några tillgångsundersökningar utan de går på det du samarbetar med dvs din goodwill.
Borgenärerna kan dock snoka rundor och använda saker emot dig.
Förlåt men vad menar ni med att skuldsaneringsenheten inte har rätt att kolla tillgångar? Gör de inte en utredning över om jag kan ha tillgångar ex fastighetsregistret, bilregistret mm? Eller tar de inte del av den rapporten kf gjort

Förlåt men vad menar ni med att skuldsaneringsenheten inte har rätt att kolla tillgångar? Gör de inte en utredning över om jag kan ha tillgångar ex fastighetsregistret, bilregistret mm? Eller tar de inte del av den rapporten kf gjort
Skusan tar dina uppgifter på orden och delger sen borgenärerna de uppgifter du gett, borgenärerna däremot sätter sig sedan och snokar, kollar kreditupplysning, bilregistret osv.
Kommer det sen fram till skusan att du ljugit så kommer du knappast få skusan beviljad..

Lite uppdatering! Fick ju inledande skuldsanering i April och började betala i maj. I juni kom ett stort brev med sammanställning. I mitten/slutet av Juli ringde handläggaren och bekräftade att jag nu fått beviljad skuldsanering och ingen hade motsattit sig något. Så från augusti ska jag betala 200kr/mån än tidigare uträkning. Känns såååå jäkla skönt! Jag fick skuldsanering under 4 år. Jag har börjat räkna ner månaderna nu och kan se ljuset i tunneln, fast den är låååångt bort så släpper lite av ångesten nu..
Skönt för dig att du fick igenom på 4 år, men även om du ska betala i 4 år så gäller beslutet alltid i 5 år, eller? Har själv drygt 5 veckor kvar på mitt, snacka om att räkna dagar?

Skusan tar dina uppgifter på orden och delger sen borgenärerna de uppgifter du gett, borgenärerna däremot sätter sig sedan och snokar, kollar kreditupplysning, bilregistret osv.
Kommer det sen fram till skusan att du ljugit så kommer du knappast få skusan beviljad..
Dom kontrollerar dock ens ekonomiska uppgifter via Skatteverket vilket dom har tillgång till. Nu i samband med min omprövning, så fick jag redovisa varför min lön hade ”diffat” vid ett par tillfällen…

Dom kontrollerar dock ens ekonomiska uppgifter via Skatteverket vilket dom har tillgång till. Nu i samband med min omprövning, så fick jag redovisa varför min lön hade ”diffat” vid ett par tillfällen…
Jo, så är det ju, men den är ju alltid från föregående år. Eller har skusan även tillgång till det företaget rapporterar in en gång i månaden?

Jo, så är det ju, men den är ju alltid från föregående år. Eller har skusan även tillgång till det företaget rapporterar in en gång i månaden?
Det borde de kunna se precis som årsinkomst.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp