Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo, så är det ju, men den är ju alltid från föregående år. Eller har skusan även tillgång till det företaget rapporterar in en gång i månaden?

När handläggaren ringde mig så sa hon att hon såg att mina tre senaste löner inte varit lika, och undrade lite hur det kom sig. Så dom har nog koll på varje månad tillbaka.

• Gilla
Reaktioner: Loa
När handläggaren ringde mig så sa hon att hon såg att mina tre senaste löner inte varit lika, och undrade lite hur det kom sig. Så dom har nog koll på varje månad tillbaka.
Det var som tusan, det hade jag ingen aning om..
Tror ni dom gör regelmässiga uppföljningar efter ens beslut vunnit laga kraft? Känns ju som ett onödigt arbetsmoment för dem som egentligen bara skulle kosta dem extra tid.. :thinking:

Jo, så är det ju, men den är ju alltid från föregående år. Eller har skusan även tillgång till det företaget rapporterar in en gång i månaden?

Ja dom kan se månad för månad vad Din arbetsgivare har rapporterat in. Jag fick, som sagt, i samband med min omprövning redovisa för varför jag hade en ökad inkomst inrapporterad för februari & april månad i år…

Ja dom kan se månad för månad vad Din arbetsgivare har rapporterat in. Jag fick, som sagt, i samband med min omprövning redovisa för varför jag hade en ökad inkomst inrapporterad för februari & april månad i år…
Jomen vid omprövning förstår jag att de gör en ny analys, jag tänkte mer att dom har i system att kolla vad ens arbetsgivare rapporterat in varje månad även om man inte sökt omprövning eller ens borgenärer begärt det.

Jomen vid omprövning förstår jag att de gör en ny analys, jag tänkte mer att dom har i system att kolla vad ens arbetsgivare rapporterat in varje månad även om man inte sökt omprövning eller ens borgenärer begärt det.
Nej. Det gör dom inte ! När man har blivit beviljad skuldsanering, så lägger Skuldsaneringsenheterna ner ens ärende.

Jag har det gamla skulds. och ett av inkassob. som jag betalar till dom följer min inkomstdeklaration. Sen om dom gör det en gång om året el. hela tiden vet jag inte. För en gångs skull så är jag glad att inkomsten var lägre än året innan. Då slipper man en djäkla massa papper som man ska fylla i. Den sista juli är fem års helvete över. sen har man noll ff och bara sitt CSN lån kvar.

Min fru blir precis som jag klar med saneringen om drygt 6 veckor. Efter saneringen så har hon kvar ett CSN lån på ca 5000 kr som inte ingick i SS. Hon har inga krediter, inte ens ett mobilab, inga förfrågningar och har en blygsam årslön på 300000kr. Vad skulle ni gissa på hennes score blir?

Idag kom det sms jag väntat på att skusan kommer ringa mig ang min ansökan , så nervös, 10 veckor sen jag skickade in

Min fru blir precis som jag klar med saneringen om drygt 6 veckor. Efter saneringen så har hon kvar ett CSN lån på ca 5000 kr som inte ingick i SS. Hon har inga krediter, inte ens ett mobilab, inga förfrågningar och har en blygsam årslön på 300000kr. Vad skulle ni gissa på hennes score blir?

Gissar att hon får ett ett UC-score på mellan 800-900 kanske? 999 är bästa betalningsförmågan.

En släkting till mig hade skuldsanering som gick ut nu februari 2021 (i fem år har jag inte vetat något alls) och den personen tjänar 320.000 kr per år och fick ett uc-score på 922.

Tänker ni köpa bostad el det är bara allmän nyfikenhet gällande scoren ?
Grattis till friheten och eloge till att ha klarat den äldre skuldsaneringen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp