Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om du med din fråga menar att någon borgenär motsatt sig din skuldsanering så skedde det för mig och det tog ca fem månader från att man motsatte sig till att beslut kom. Då var sommaren en del av tiden med förmodad semester etc.
Ja precis. Det var det jag menade. Hur gick det för dig? Fick du avslag eller beviljat?

Hur lång tid brukar det ta från att handläggaren lämnar över ärendet till en jurist. Tills att juristen kollar på ärendet? Och därefter hur lång tid det kan ta till beslut? Någon som har någon erfarenhet kring det?
För mig gick det rätt fort.
Min handläggare pratade med juristen. Tog in de uppgifter av mig som juristen tyckte saknades. Sen lämnade hon över ärendet och juristen fattade beslut nästan omgående. Tror allt tog ungefär 3 veckor extra.

För mig gick det rätt fort.
Min handläggare pratade med juristen. Tog in de uppgifter av mig som juristen tyckte saknades. Sen lämnade hon över ärendet och juristen fattade beslut nästan omgående. Tror allt tog ungefär 3 veckor extra.
Okej. Fick du beslut via post? Fick du beviljat eller avslag? Vad är det som juristen tittar på som inte handläggaren tittar på?

Okej. Fick du beslut via post? Fick du beviljat eller avslag? Vad är det som juristen tittar på som inte handläggaren tittar på?
Det är olika från fall till fall. Det beror ju på vad din handläggare sagt att hen behöver juristens hjälp till.
Juristen grottar dock ner sig mer juridiskt i huruvida du kan bli beviljad eller inte. Kan tänka mig att det kanske behövs om ett gammalt bolån ska ingå eller dylikt.
Det är dock en högst personlig gissning.

Jag rättar mig själv med info jag hittade på kfms sida. Tror dock jag har delvis rätt i det jag skrev innan :oops:

Bilagor

• Screenshot_20210617-172508_Chrome.jpg
    Screenshot_20210617-172508_Chrome.jpg
    582.9 KB · Visningar: 25
Jag fick beviljat och fick mitt beslut per post.
Det var en borgenär som hade motsatt sig pga att de tyckte att skulden var för färsk. Juristen ville veta mer ingående vad jag hade gjort med de pengarna, vilket jag redovisade muntligt för min handläggare.

Tänkte bara kika med er kunniga om en sak.
Jag fick inledande skuldsanering 1 Juni. Nu igår så fick jag meddelande på Kivra att KFM beslutat utslag på en skuld som låg som "pågående".

Har inte hört något från min handläggare på skuldsaneringen sedan vårat samtal där några dagar innan 1 Juni.

Nu när nojigheten börjar ta över, kan det vara så att saneringen blivit nekad utan att handläggaren hunnit höra av sig eller är det som det ska att en skuld som ligger som pågående även under inledande går till utslag?

Tänkte bara kika med er kunniga om en sak.
Jag fick inledande skuldsanering 1 Juni. Nu igår så fick jag meddelande på Kivra att KFM beslutat utslag på en skuld som låg som "pågående".

Har inte hört något från min handläggare på skuldsaneringen sedan vårat samtal där några dagar innan 1 Juni.

Nu när nojigheten börjar ta över, kan det vara så att saneringen blivit nekad utan att handläggaren hunnit höra av sig eller är det som det ska att en skuld som ligger som pågående även under inledande går till utslag?

Summariska processen med föreläggande och utslag påverkas inte alls av skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp