Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tror jag ligger på cirka 1450000kr med allt utanför uc och då är det inte inkluderat sambons lån utan enbart mitt
Kan ju vara en del att ta ställning till innan du släpper allt. Äger ni något gemensamt, bil, bostad tex och vad är isf värdet på ett ungefär?
Hur mycket är skulden till sambon på?

Nej allt sånt är klart redan, vi äger inget längre.
Frågan är bara om man kan klassas som insolvent med denna belåning jag har och räntor, exempelvis norwegian på 366000kr och dröjsmålsränta på 39% kommer ju göra sitt hos kronofogden.

Nej allt sånt är klart redan, vi äger inget längre.
Frågan är bara om man kan klassas som insolvent med denna belåning jag har och räntor, exempelvis norwegian på 366000kr och dröjsmålsränta på 39% kommer ju göra sitt hos kronofogden.
Vet inte om räntan i sig är så avgörande för bedömning, men kanske någon annan vet bättre...? Skulden till din sambo, hur mycket?

Vet inte om räntan i sig är så avgörande för bedömning, men kanske någon annan vet bättre...? Skulden till din sambo, hur mycket?

Den ligger på 400000kr, mycket.
Men det är väl klart räntorna spelar roll. Det är ju på det viset skulden ökar och tillslut blir omöjlig att få bort?
Eller tänker jag fel

Sen är det klart det är fler saker som att man ska vara spelfri, inte ta mer lån, gjort det man kan osv men tänkte enbart skuldbilden

Men det är väl klart räntorna spelar roll. Det är ju på det viset skulden ökar och tillslut blir omöjlig att få bort?
Eller tänker jag fel
Släpper du allt inför skuldsanering så blir din sambo en borgenär som alla andra, fram till ev sanering eller löneutmätning är väl enda chansen att betala tillbaka honom så gott du kan när du inte längre betalar på annat.

Jovisst spelar räntan roll på sikt för dig enskilt, men vet inte hur avgörande den är inför ett skuldsaneringsbeslut som sagt. Om handläggare sitter och räknar på vad räntekostnaderna blir efter fem år tex jämfört med ett beviljande i bedömningen av insolvens. Som sagt kanske någon annan vet.

Sen är det klart det är fler saker som att man ska vara spelfri, inte ta mer lån, gjort det man kan osv men tänkte enbart skuldbilden
2mkr i skulder med en inkomst på 500tkr låter lite tufft, snabbt räknat ca 11tkr/mån x 15 år om du endast betalar på skulderna utan ränta. Har ni barn?

2mkr i skulder med en inkomst på 500tkr låter lite tufft, snabbt räknat ca 11tkr/mån x 15 år om du endast betalar på skulderna utan ränta. Har ni barn?

Okej, sen får man se vad dom drar också, med 2 barn i bilden och en sambo som tjänar 150000kr mindre än mig också

Okej, sen får man se vad dom drar också, med 2 barn i bilden och en sambo som tjänar 150000kr mindre än mig också
Visst, klarar du att betala mer än så är det kanske inte säkert att du anses insolvent. Har du gjort självtestet? Eller räknat ut förbehållsbeloppet så du ser hur mycket överskott du har vid löneutmätning?

Eller tänker jag fel

Har du lånat 400k av sambon eller står han på ett lån som du betalar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp