Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag och min man fick inledande den 31/3 och ska göra inbetalning nr 2 nu i maj och väntar på beslut

När ansökte ni och när hörde en handläggare av sig till er första gången angående ansökan?

Hej när kan man ta csn lån om man har skuldsanering ? Är det när anmärkningen är helt borta ?

Hej när kan man ta csn lån om man har skuldsanering ? Är det när anmärkningen är helt borta ?
CSN gör ingen sådan kreditprövning så närsomhelst förutsatt att du har betalutrymme när det ska betalas tillbaka. Det smartaste isf är väl att påbörja studier de sista två åren under skusan om utbildningen är två år tex. Och vara medveten om att det är ett lån man kliver ut på andra sidan skuldsaneringen med och att man som sagt klarar av att betala tillbaka det, och kanske helst ska ha en anställning direkt efter examen så man inte hamnar i skuldträsket igen.

Haft inledande sedan slutet på april och såg nu på sista UC:n att det står ”Inledande skuldsanering”, har inte många borgenärer så breven har slutat komma nu. Så sjukt skönt att slippa dramatiken med brevbäraren måste jag säga och att slippa tänka på smusslandet, inför barnen framför allt.
Eftersom jag fick inledande som arbetslös hoppas jag på att åtminstone det inte är ett hinder för beviljande.

Tänkte ta csn lånet efter skusan eventuellt och ta en utbildning på 2 år, undrade då själva anmärkningen är kvar i ett år efter sista betalningen.

Så man kan ta csn lån även om det står skuldsanering som anmärkning ?

Tänkte ta csn lånet efter skusan eventuellt och ta en utbildning på 2 år, undrade då själva anmärkningen är kvar i ett år efter sista betalningen.

Så man kan ta csn lån även om det står skuldsanering som anmärkning ?
Hm, fast så är det väl inte...? Anmärkningen sitter i endast tills skuldsaneringen är helt genomförd som jag förstått det och därefter är du helt blank.
I praktiken oavsett vad gäller CSN kan du hursom söka studiemedel när som helst.

För mig tog det knappt två månader från ansökan, fick inledande samma dag som handläggaren ringde, stod i Poit efter ytterligare två dagar.

För mig tog det knappt två månader från ansökan, fick inledande samma dag som handläggaren ringde, stod i Poit efter ytterligare två dagar.

härligt, det var snabba ryck. Hur var dina förutsättning?
Och när i tiden var det här angående du sökte?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp