Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Imorgon är det 1 månad sen jag skickade in, har gått rätt fort ändå tiden alltså fast man går o tänker på det varje dag.
I fredags loggade ja in på kfm och första föreläggandet från kfm hade trillat in så nu startar snart brev invasionen antar jag, förövrigt så går mobilen varm med sms Mail och samtal från olika borgenärer osv:eek:
Men på helgen är man iaf fredad mobilen tyst och ingen post:)

härligt, det var snabba ryck. Hur var dina förutsättning?
Och när i tiden var det här angående du sökte?
Trodde verkligen inte alls att jag skulle få inledande, var mest ett test med noll förväntningar eftersom jag är arbetslös med inkomstförsäkring och inte har bråttom med nytt jobb (skulle förmodligen byta ner mig lönemässigt även på a-kassa). Men ansökte med inställningen att då skulle jag iaf ha något att förhålla mig till i samband med ev avslag och orsaken varför.
Alla mina skulder är nya och över 70% beror på en konkurs pga covid, eget AB med personlig borgen och inte haft skulder innan, inte ens varit arbetslös någon gång. Handläggaren pratade även med min konkursförvaltare och kollade så all bokföring skötts, att det var oförutsett osv. Skulder på ca 7-800tkr, varav ca 200tkr ”privata” och som var en äldre skuld pga separation.
Sökte i februari, fick inledande i april utan att betala in något, har två barn och bor i hyresrätt, äger en bil värd ca 25tkr. Hann aldrig få löneutmätning eller så.

Senast ändrad:
Trodde verkligen inte alls att jag skulle få inledande, var mest ett test med noll förväntningar eftersom jag är arbetslös med inkomstförsäkring och inte har bråttom med nytt jobb (skulle förmodligen byta ner mig lönemässigt även på a-kassa). Men ansökte med inställningen att då skulle jag iaf ha något att förhålla mig till i samband med ev avslag och orsaken varför.
Alla mina skulder är nya och över 70% beror på en konkurs pga covid, eget AB med personlig borgen och inte haft skulder innan, inte ens varit arbetslös någon gång. Handläggaren pratade även med min konkursförvaltare och kollade så all bokföring skötts, att det var oförutsett osv. Skulder på ca 7-800tkr, varav ca 200tkr ”privata” och som var en äldre skuld pga separation.
Sökte i februari, fick inledande i april utan att betala in något, har två barn och bor i hyresrätt, äger en bil värd ca 25tkr. Hann aldrig få löneutmätning eller så.

Fick du inledande i skuldsanering eller skuldsanering för företagare?

I fredags ringde min handläggare meddelade att beslutet kommer hem. Jag är beviljad. Nu ska man gå invänta ytterligare veckorna så ingen invänder men ska vara mycket till sa hon för de ska hända något. Ja e så glad. Fick inledande november så vart en lång väntan. Äntligen !

Fick du inledande i skuldsanering eller skuldsanering för företagare?
”Vanlig” skuldsanering, det var det jag sökte också. För företagare måste det alltid betalas något (minst 1/7 av PBB per kvartal). Hade jag haft anställning utan barn hade jag föredragit f-skusan.

I fredags ringde min handläggare meddelade att beslutet kommer hem. Jag är beviljad. Nu ska man gå invänta ytterligare veckorna så ingen invänder men ska vara mycket till sa hon för de ska hända något. Ja e så glad. Fick inledande november så vart en lång väntan. Äntligen !
Grattis! Ja vad jag förstått det ligger väntetiden på 8-10 mån även för mig som just fått inledande. Jag räknar med ett år till besked så blir allt annat positivt :)

Behöver lite tips.
Funderar på att släppa allt nu till kronofogden pga stora skulder och stress.
Tror ni det finns möjlighet att jag inte kan betala tillbaka mina skulder inom skälig tid om jag har dessa lån.

Bank norwegian 366000kr ränta 21.2%
Lendify 341000kr ränta 10.24%
Medmera bank 135000kr ränta 8.0%
Ikano bank 290000 ränta 6.59%
Everydayplus hos inkasso 35000kr ränta?%
Ferratum inkasso 27000kr ränta?%
Viaconto 15000kr ränta?%
Saldo 5000kr ränta 39%
Bank norwegian kreditkort 20000kr ränta 21%
Swedbank kreditkort 20000kr 10.95%
Collector betalkoll 50000ränta 13.95%
Fairlo 50000kr ränta?
Frogtail 5000kr ränta 30%
Pluskan 13000kr ränta?
Volvokort 5000kr ränta?
Credigo 30000kr ränta 39.9%

Har ett lån hos sambon som prioriteras först utav allt.
Vad tror ni?
Sen tillkommer hyra, räkningar mat osv

Inkomst 500000kr

Behöver lite tips.
Funderar på att släppa allt nu till kronofogden pga stora skulder och stress.
Tror ni det finns möjlighet att jag inte kan betala tillbaka mina skulder inom skälig tid om jag har dessa lån.

Bank norwegian 366000kr ränta 21.2%
Lendify 341000kr ränta 10.24%
Medmera bank 135000kr ränta 8.0%
Ikano bank 290000 ränta 6.59%
Everydayplus hos inkasso 35000kr ränta?%
Ferratum inkasso 27000kr ränta?%
Viaconto 15000kr ränta?%
Saldo 5000kr ränta 39%
Bank norwegian kreditkort 20000kr ränta 21%
Swedbank kreditkort 20000kr 10.95%
Collector betalkoll 50000ränta 13.95%
Fairlo 50000kr ränta?
Frogtail 5000kr ränta 30%
Pluskan 13000kr ränta?
Volvokort 5000kr ränta?
Credigo 30000kr ränta 39.9%

Har ett lån hos sambon som prioriteras först utav allt.
Vad tror ni?
Sen tillkommer hyra, räkningar mat osv

Inkomst 500000kr
Vad är skuldbeloppet sammanlagt?
Du kan ju göra ett första självtest på KFM’s hemsida.

Tror jag ligger på cirka 1450000kr med allt utanför uc och då är det inte inkluderat sambons lån utan enbart mitt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp