Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick ett arv på ca 60000 kr. Frågade anonymt och fick samma svar. Dvs jag behöll dessa pengar och begärde ingen omprövning. Fick aldrig någon koll eller ingen borgenär begärde omprövning.
Tack för svar:tummen:

Visst har man rätt att behålla pengar till resekostnader varje månad?

Har ca 1400kr i resekostnader varje månad.

Eller ska man betala det från sina 5050kr?
Nej nej.
Dessa pengar får du utöver likväl som 285 kr för t ex läkare och buffert 800-1000 kr.
I mitt fall räknades resor t/f jobbet med bil. Kommunala färdmedel uteslutet.
Fick behålla pengar för resor netto.
Inga problem om du jobbar skift och bor utan tunnelbana/natt, kvällsbuss.

Nu har sambon fått besked om att han får 36k retroaktiv utbetalning för omvårdnadsbidrag från försäkringskassan. Han har tidigare anmält att han är föräldraledig fram till sista mars och sedan arbete 100% och det är detta betalplanen för saneringen är baserad på. Nu har det dock blivit förändringar som innebär att han måste vara föräldraledig till oktober ca. Han får alltså mindre inkomst, och inkomstbortfallet motsvarar ungefär summan av den retroaktiva utbetalningen. Försäkringskassan är en av hans borgenärer.

Han skrev direkt till handläggaren med informationen men nu är det ju helg så besked dröjer. Han väntar ju just nu beslut om den utskickade betalplanen godkänns av borgenärerna, men jag antar att denna förändring gör att en ny betalplan måste göras? Och skickas ut igen för godkännande? Så allt måste gå en vända till?
Kommer han få behålla den retroaktiva utbetalningen och kanske då behålla betalplanen som den är idag? Inkomstbortfall och retroaktiv utbetalning gör att det i slutändan blir i princip +/- 0..

Hur går det för alla i tråden? Jag fick ett inledande i mitten på mars och väntar på brev från kfm.

Har gjort två inbetalningar nu på 10.430 kr. Fått två brev från Norge som jag överklagat (3000 kr, gymkort & 74.000 kr Coop Mastercard). Min handläggare ringde och en jurist jobbar på detta.

Hur går det för alla i tråden? Jag fick ett inledande i mitten på mars och väntar på brev från kfm.

Har gjort två inbetalningar nu på 10.430 kr. Fått två brev från Norge som jag överklagat (3000 kr, gymkort & 74.000 kr Coop Mastercard). Min handläggare ringde och en jurist jobbar på detta.

Fick inledande 17 januari, betalningsplanen kom den 17 mars sitter och väntar på beslut. Det går segt då alla inte svarat på delgivningarna. Hittills har ingen motsatt sig skuldsanering så det är allt nått. Men man blir ju tokig på alla denna väntan. Har gjort 3st inbetalningar.

Min handläggare har dragit en snittlön på min fru. Är detta något ni tycker jag ska överklaga?

Augusti och september får hon ut 10-12 efter skatt men övriga månader mellan 5000-7000 kr månaden efter skatt. Hon jobbar med min mamma. Kfm har räknat på 7500 kr i månaden efter skatt för min fru. Vissa månader kan min fru få ut 5000 kr netto i lön och vi får äta på tapeterna här hemma. Jag tycker att kfm ska minska.

Jag arbetar heltid och tar ur mellan 28-30 tusen efter skatt. Betalar till kfm sedan april 10.430 kr i månaden

Min handläggare har dragit en snittlön på min fru. Är detta något ni tycker jag ska överklaga?

Augusti och september får hon ut 10-12 efter skatt men övriga månader mellan 5000-7000 kr månaden efter skatt. Hon jobbar med min mamma. Kfm har räknat på 7500 kr i månaden efter skatt för min fru. Vissa månader kan min fru få ut 5000 kr netto i lön och vi får äta på tapeterna här hemma. Jag tycker att kfm ska minska.

Jag arbetar heltid och tar ur mellan 28-30 tusen efter skatt. Betalar till kfm sedan april 10.430 kr i månaden
Det låter precis som det skulle hanteras i löneutmätning

Det låter precis som det skulle hanteras i löneutmätning

Har aldrig haft löneutmätning varken i Norge eller i Sverige. Fru kaffesump har anmärkningar som nu löper ut detta år i juni och augusti.

Har aldrig haft löneutmätning varken i Norge eller i Sverige. Fru kaffesump har anmärkningar som nu löper ut detta år i juni och augusti.

Ok, det brukar gå på snitt i alla fall

Jag och min man fick inledande den 31/3 och ska göra inbetalning nr 2 nu i maj och väntar på beslut

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp