Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag fanns inte hos inkasso eller kfm. Jag betalade varje månad på mina skulder trots att det inte fanns pengar. Det var min budget och skuldrådgivare som ansåg att jag skulle söka om sanering vilket jag gjorde.
Två månader innan jag fick inledande slutade jag betala på skulderna så dom hann inte ens skicka kravbrev till mig.
Så nej, man måste inte ha skulder hos kfm eller inkasso, man måste inte ha ansökt om sanering tidigare.
Min skuld låg på närmare 800.000 i olika lån. Min skuldbörda började redan 2008 men jag lyckades städa upp den då, sen 2012 började allt sakta gå neråt av olika anledningar och nu, i fredags, vann mitt beslut laga kraft och jag har skuldsanering fram till november 2025, då är jag skuldfri för gott.

När dom ringer, för det gör dom, svara bara ärligt på deras frågor. Förklara hur skulderna uppkommit, hur du mår över det, förklara att du sökt mycket jobb och dylikt så kommer det förhoppningsvis gå vägen för dig.
Det är alltid svårare att få sanering utan heltidsjobb men det är absolut inte omöjligt.
Jag håller tummarna för dig!

Glad för din skull, grattis! Måste kännas otroligt.
Blev du nekad och sen överklagade?

Just min handläggare är jätteny och verkar inte förstå. Jag har snart ingen möjlighet till att få ett drägligt liv eller kunna skaffa barn börjar närma mig 40. Det är så otroligt mycket som står på spel för mig och jag har kämpat i flera år till och från och det har bara blivit värre av lån som gått från 200000 till 400000 pga ränta. Det är helt galet. Samt stora privata skulder pga hyra mat täcka lån/lösa lån. Plus massa lån/räkningar som sen gått till inkassobolag för att man försökt baka ihop och lösa allt men inte kunnat pga jobb glapp och arbetslöshet i perioder.

Senast ändrad:
Glad för din skull, grattis! Måste kännas otroligt.
Blev du nekad och sen överklagade?

Just min handläggare är jätteny och verkar inte förstå. Jag har snart ingen möjlighet till att få ett drägligt liv eller kunna skaffa barn börjar närma mig 40. Det är så otroligt mycket som står på spel för mig och jag har kämpat i flera år till och från och det har bara blivit värre av lån som gått från 200000 till 400000 pga ränta. Det är helt galet. Samt stora privata skulder pga hyra mat täcka lån/lösa lån. Plus massa lån/räkningar som sen gått till inkassobolag för att man försökt baka ihop och lösa allt men inte kunnat pga jobb glapp och arbetslöshet i perioder.
Tack! :folded:
Nej, jag blev inte nekad utan fick vid första ansökan utan överklagan eller så.

Har du fått prata med handläggaren via telefon?
De säger aldrig via telefon hur utfallet blir. Efter mitt telefonsamtal, även fast hen sa att jag nog kan vara lugn, så hade jag ett världkskrig i magen... Fram tills hen ringde igen efter några veckor och sa att jag fått inledande. När jag väl fått inledande kunde hen informera att hen inte ser på nåt vis hur jag skulle kunna få ett negativt beslut iomed hur länge jag levt med skulder och hur mycket dem va på.
Det kommer säkert gå bra för dig! Jag vet hur jobbiga katastroftankarna är, och nervositeten i att inte bara få veta.. Men snart så!

Ni som fått skuldsanerings förslag,hur lång tid tog det mellan inledande till förslag som ska godkännas?

Fick inledande den 31/1 och godkände betalplanen den 18/3, så ca 6 veckor.
Nu är det bara en liten tid kvar tills jag får reda på ifall den vinner laga kraft. Inte hört att nån har överklagat än, så jag håller tummarna!!

Nu är det bara en liten tid kvar tills jag får reda på ifall den vinner laga kraft. Inte hört att nån har överklagat än, så jag håller tummarna!!

Vilka aktörer brukar överklaga? Är det mest privata lån?

Först godkänd och tre veckor efter det vunnit laga kraft.

Först godkänd och tre veckor efter det vunnit laga kraft.

Exakt. Så några dagar kvar innan jag kan pusta ut. Räknar med lite längre tid än tre veckor, då det varit påsk. Men det kanske inte spelar nån roll.

inte en susning. Men varför skulle privata överklaga? De är ju oftast vänner/familj som känner till situationen.

Många inkassobolag samt en stor privatskuld och en mindre från en bekant som vill ha igen varje öre och tycket inte saneringen eller åren som gått är straff nog. Personen med minsta skulden är under 6500kr. Har förklarat situationen men hen vägrar se till både logik och fakta . Den stora skulden är på flera 100.000.

Räknar med att båda kommer invända, betyder det att min sanering blir nekad, trots att jag inte har någon inkomst ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp