Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Många inkassobolag samt en stor privatskuld och en mindre från en bekant som vill ha igen varje öre och tycket inte saneringen eller åren som gått är straff nog. Personen med minsta skulden är under 6500kr. Har förklarat situationen men hen vägrar se till både logik och fakta . Den stora skulden är på flera 100.000.

Räknar med att båda kommer invända, betyder det att min sanering blir nekad, trots att jag inte har någon inkomst ?

Hur länge har du varit arbetslös?

Många inkassobolag samt en stor privatskuld och en mindre från en bekant som vill ha igen varje öre och tycket inte saneringen eller åren som gått är straff nog. Personen med minsta skulden är under 6500kr. Har förklarat situationen men hen vägrar se till både logik och fakta . Den stora skulden är på flera 100.000.

Räknar med att båda kommer invända, betyder det att min sanering blir nekad, trots att jag inte har någon inkomst ?
Man kan ju iofs förstå att dom vill ha tillbaka sina pengar och inte bara en liten liten del av den.

Jag hade ganska nya skulder.
Jag var inte hos fogden när ja sökte i samband med skuld och budgetrådgivaren. Kom där efter fick löneutmätning 2 månader innan inledande sanering. Hon ringde min handläggare hade frågor. Väldigt hjälpsam. Hamnat här pga separation och en sambo som vart spelmissbrukare. Före detta sambo. Därefter förslag som kom hem. Efter lite ändringar i betalplanen väntar jag på alla borgenärer ska få tid yttra sig o få hem den slutgiltiga planen. Än ha ingen invänt ännu. Är 1 månad sen. Hoppas på beviljad nu i dagarna. Galet nervös och förväntansfull hoppas livet vänder o man kan se att man blir skuldfri en dag. Ja kommer betala ca 24 procent bara på mina skulder inte mycket. Så skönt alla inkassobolah och kronofogden slutat skicka brev o ringa.

Håller tummarna för er andra också. Är otroligt psykiskt påfrestande gå vänta.

Alltså, jag kan ju fatta att de vill ha tillbaka sina pengar. Har du ingen inkomst, så kommer de ju inte få någonting alls.

Om de invänder får de gå till Tingsrätten och sen är de upp till dem att avgöra ifall du ska få skuldsanering eller inte.

Men hur ligger du till i processen? Har du ansökt om skuldsanering?

Jag hade ganska nya skulder.
Jag var inte hos fogden när ja sökte i samband med skuld och budgetrådgivaren. Kom där efter fick löneutmätning 2 månader innan inledande sanering. Hon ringde min handläggare hade frågor. Väldigt hjälpsam. Hamnat här pga separation och en sambo som vart spelmissbrukare. Före detta sambo. Därefter förslag som kom hem. Efter lite ändringar i betalplanen väntar jag på alla borgenärer ska få tid yttra sig o få hem den slutgiltiga planen. Än ha ingen invänt ännu. Är 1 månad sen. Hoppas på beviljad nu i dagarna. Galet nervös och förväntansfull hoppas livet vänder o man kan se att man blir skuldfri en dag. Ja kommer betala ca 24 procent bara på mina skulder inte mycket. Så skönt alla inkassobolah och kronofogden slutat skicka brev o ringa.

Håller tummarna för er andra också. Är otroligt psykiskt påfrestande gå vänta.

Yay! Då har vi nästan samma bakgrund och ligger nästan exakt lika i processen. :)

Håller med om att det är så psykiskt påfrestande med väntan, men snart så är den över. Det var också en otrolig befrielse när alla inkassobolag och kfm slutade att höra av sig. Brev och samtal slutade komma nästan direkt efter inledande. Hade otrolig ångest hela hösten när posten kom.

Hade ni någon som invände mot saneringen? Något bolag eller privatskuld?
Jag hade en invändning som gjorde att det drog ut på tiden mellan inledande och beslut. PRA-group var det som invände. Dock gick KF på min linje och godkände skuldsaneringen.

Senast ändrad:
Hur länge har du varit arbetslös?

Till och från i perioder från 2018, lågavlönat jobb.

Kommer försöka gå en yrkesutbildning och utbilda mig vidare så man kan få ett mer stabilt jobb framöver. : /

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp