Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Måste alla skulder ligga hos inkasso eller kfm för att få skuldsanering?

Så svårt o sortera vad ja ska betala på o inte för skriver ja i ansökan att skuld till den o den är så o så kanske jag betalar lite här o där så när väl kfm tittar på ansökan så är siffror lägre än vad ja skrev från början. Inte för att det minska jättemycket med tanke på dom fruktansvärda räntorna jag har

Så svårt o sortera vad ja ska betala på o inte för skriver ja i ansökan att skuld till den o den är så o så kanske jag betalar lite här o där så när väl kfm tittar på ansökan så är siffror lägre än vad ja skrev från början. Inte för att det minska jättemycket med tanke på dom fruktansvärda räntorna jag har

Det spelar nog mindre roll. Om du får inledande skuldsanering ska ju ändå alla borgenärer skicka in vilken skuld du har till dem. Betalar du in på alla skulder i dagsläget eller har du släppt några? Går det runt?

Det spelar nog mindre roll. Om du får inledande skuldsanering ska ju ändå alla borgenärer skicka in vilken skuld du har till dem. Betalar du in på alla skulder i dagsläget eller har du släppt några? Går det runt?
Nej det går inte runt, har flera stycken hos inkasso plus andra då som ja får hoppa över , det är ett jäkla pyssel, 3 har precis hamnat hos kfm.

Nej det går inte runt, har flera stycken hos inkasso plus andra då som ja får hoppa över , det är ett jäkla pyssel, 3 har precis hamnat hos kfm.

Om du sökt skuldsanering är det väl bättre att sluta betala på allt utom fasta kostnader? Man ska ju inte gynna nån borgenär mer än nån annan. Bättre lägga undan och få en buffert skulle jag säga.

Snabb fråga, ska skuldsaneringsbeloppet betalas senast den sista i varje månad eller typ 25 ? Får tydligen lön den 30 denna månad

Snabb fråga, ska skuldsaneringsbeloppet betalas senast den sista i varje månad eller typ 25 ? Får tydligen lön den 30 denna månad

Det tror jag inte är någon fara. Ett datum borde väl i såna fall stå i planen.

Vill inte vara dryg men är det en fråga? Du svarade nämligen på din egen fråga i så fall.

Haha, det är lugnt :) Banken måste rycka på ögonbrynen när dom gör en UC på mig och ser att det är alldeles fläckfritt. Inte en anmärkning och inte en enda förfrågan på ett år och årsinkomst närmare 500.000 kr de senaste tre åren.

Jag har en annan fråga till er. Om jag har glömt att ange en skuld i min ansökan och en fordringsägare anmäler skulden nu när mitt namn syns i Post- och Inrikes Tidningarna - vad händer med den skulden? Det jag förstår är att vid skuldsanering när ett beslut är taget att jag får skuldsanering och en skuld kommer in då behandlas den som vilken skuld som helst. I den inledande fasen som är nu och det uppdagas en skuld som inte står i min ansökan - vad händer med den?

Pratade med min moster som hade skuldsanering och hon glömde att ange en skuld i sin ansökan men som en fordringsägare lämnade in under den inledande fasen och den kom med i skuldsaneringen senare.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp