Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@hoppfull2021
Om inget annat kan du vänta tills du blir kontaktad av KFM och får en handläggare.
Jag mailade kompletterande uppgifter direkt till "hen".
Hade dock inget som helst behov av något "snyftbrev", allt som har med ärendet att göra togs upp under telefonsamtalet.

Undrar också det, har ansökt digitalt jag med och funderar på om man ska maila kontakt@ med diarienr på min mottagarbekräftelse från KFM men då kanske det hamnar hos nån random, känns väl sådär med tanke på att jag ska bifoga en del ”ömmande” intyg osv.
Tog 7-14 dagar innan jag fick brevet om mottagarbekräftelsen, och ja, logon sitter på kuvertet :)

Man får ett brev (bekräftelse) ca. 14 dagar efter att man ansökt om att dom har mottagit din ansökan. Nästa steg är att en handläggare ringer dig och då får du chansen att berätta om dina skulder. När jag sökte ansökte i höstas så märkte jag också det att det inte fanns någon textruta digitalt där man kunde skriva hur skulderna uppkommit m.m.

@hoppfull2021
Om inget annat kan du vänta tills du blir kontaktad av KFM och får en handläggare. Jag mailade kompletterande uppgifter direkt till "hen".
Hade dock inget som helst behov av något "snyftbrev", allt som har med ärendet att göra togs upp under telefonsamtalet.

Som för mig.

@hoppfull2021
Om inget annat kan du vänta tills du blir kontaktad av KFM och får en handläggare.
Jag mailade kompletterande uppgifter direkt till "hen".
Behöver inget snyftbrev jag heller men tänker att jag kanske omedelbart får avslag eftersom jag inte jobbar/kommer kunna jobba heltid, innan någon ens kontaktar mig, om jag inte visar underlag som styrker det redan vid ansökan (?).

Senast ändrad:
Om man får beviljad sanering och efter en tid vill plugga med tex CSN lån, är det möjligt
Har du betalplan med 0:- borde det gå bra eller motsvarande belopp du klarar med CSN/samma inkomst som om du jobbar, men annars är det kanske svårt.
Om man inte blir uppsagd då möjligtvis, begär omprövning som godkänns, går arbetslös ett tag och sedan börja plugga?

Har du betalplan med 0:- borde det gå bra eller motsvarande belopp du klarar med CSN/samma inkomst som om du jobbar, men annars är det kanske svårt.
Om man inte blir uppsagd då möjligtvis, begär omprövning som godkänns, går arbetslös ett tag och sedan börja plugga?
Jag tror samma. Om man "medvetet" sänker sin lön/betalningsförmåga, oavsett orsak, och därmed inte kan betala lika mycket som tidigare tror jag inte att det går igenom.

Nu har jag både fått betalningsplanen och godkänt den! Vad händer härnäst?

Om man är beviljad skuldsanering o det har gått ett par år och man tilldelas ett arv, vad händer då?

Om man är beviljad skuldsanering o det har gått ett par år och man tilldelas ett arv, vad händer då?
KFM kanske inte direkt bryr sig vad jag förstått, men däremot kanske borgenärerna gör det. Så klokast är väl att begära omprövning själv än att riskera hävd/förlängd betalplan.

Jag fick beslut om skuldsanering i Oktober förra året. Allt fungerar riktigt bra. Jag är noga med att betala räkningar och ha koll på min ekonomi .
Nu i veckan fick jag ett brev från inkasso om förslag på avbetalning. Det är en gammal skuld, ca 10 år gammal. Jag hittar inte den på förteckningen över skulder men visst kan jag bara mejla dom att jag har skuldsanering? Har för mig att jag har läst det här. Jag har försökt att söka i tråden men hittar inte riktigt.
Jag mejlade inkassobolaget och fick svar bara nån timme efter. Dom tackade för att jag hade meddelat dom och jag kan slänga brevet.

Behöver inget snyftbrev jag heller men tänker att jag kanske omedelbart får avslag eftersom jag inte jobbar/kommer kunna jobba heltid, innan någon ens kontaktar mig, om jag inte visar underlag som styrker det redan vid ansökan (?).
Om du tror/vet att detta är avgörande för beslutet kan det ju definitivt inte skada att skicka in det via mail och referera till diarienumret.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp